سلامت نیوز : وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم سالانه 800 میلیون بار به پزشک مراجعه می کنند، گفت: بیشترین مراجعات و مهمترین بخشی که امکان جمع آوری اطلاعات وجود دارد حوزه درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ این توافقنامه در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله برای دستیابی به رتبه اول منطقه و همچنین نقشه جامع سلامت كشور مبنی بر ارتقای توانمندیهای فناورانه وبه منظور تجاری سازی فناوری های بومی و حمایت از شركتهای دانش بنیان درحوزه سلامت الكترونیك منعقد شد.

دکتر محمد حسن طریقت منفرد در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین الزامات پیشرفت و توسعه در بخش سلامت، وجود اطلاعات کافی برای اجرا و برنامه ریزی کارها است.

وی افزود: به منظور جمع آوری اطلاعات، وجود زیرساختهای ارتباطی بسیار مهم است و مقدمات این امر در دولت نهم و دهم فراهم شده و در حال تکمیل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم سالانه 800 میلیون بار به پزشک مراجعه می کنند، گفت: بیشترین مراجعات و مهمترین بخشی که امکان جمع آوری اطلاعات وجود دارد حوزه درمان است.

طریقت منفرد همچنین یادآور شد: وجود امکانات و زیرساختهای الکترونیکی زمینه ای را به وجود می آورد تا اطلاعات کاملی در حوزه بهداشت و درمان مردم، جمع آوری کنیم.

فناوری ارتباطات ابزاری مهم برای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی

دکتر محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ارتقای سلامت و بهداشت مردم را یکی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: فعالیت هایی که در حوزه ارتباطات انجام می شود باید با توجه به توانمندی ها و پتانسیل جامعه پزشکی صورت گیرد و باید شرایطی فراهم شود تا فناوری های نوین در بخش سلامت به صورت عادلانه برای همه مردم و در دسترس عموم باشد.

وی افزود: در حال حاضر تلاش های زیادی برای ایجاد دولت الکترونیک در تمامی بخش ها به خصوص بخش سلامت که تأثیر زیادی بر جسم و روان مردم دارد انجام می شود و در این راستا نیز دفاتر زیادی در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات، در روستاها افتتاح شده است.

نامی تصریح کرد: دولت الکترونیکی امروزه یک ابزار و وسیله مهم برای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی مردم به شمار می رود.

تفاهمنامه همكاری ارتقای توانمندی های فناورانه و تجاری سازی فناوریهای بومی و حمایت از شركتهای دانش بنیان در حوزه سلامت الكترونیك بین وزارتخانه های بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

به روز رسانی و پشتیبانی از سامانه ها و نگهداری و بروز رسانی سخت افزارهای مورد نیاز، توسعه زیرساخت تبادل اطلاعات تصاویر پزشکی در کشور با پایلوت در شهرهای تهران و شیراز، حمایت از تشكیل و توسعه كمی و كیفی شركتهای دانش بنیان حوزه سلامت الكترونیك، بستر سازی جهت اختصاص بخشی از بازارهای داخلی به محصولات ساخت كشور و اخذ مجوز و راه اندازی و توسعه شهرك سلامت الكترونیكی توسط وزارتین از جمله اهداف این توافقنامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha