پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7629

محققان دانشگاهی نشان داده اند استفاده از ریزسوزن ها، تکنیکی بی خطرتر و کمتر دردآور برای انتقال واکسن ها و سایر داروها به بدن بیماران در مقایسه با سرنگ های زیرپوستی فعلی هستند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازمهر، این ریز سوزن های جدید که در سراسر جهان تولید می شوند از سوی مدرسه داروسازی دانشگاه ولز مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار گرفته است و عمدتا با هدف جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن دریافت کننده های درد در بدن و رگ های خونی مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، دانشمندان امیدوارند که این میکرو سوزن ها بتوانند به عنوان جایگزین برای بسیاری از روش های تزریقی فعلی به کار گرفته شوند.

گروه تحقیقاتی انتقال ژن در مدرسه داروسازی دانشگاه ولز که بر روی این سوزن ها کار می کنند دریافته اند داوطلبانی که این سوزن ها بر روی آنها آزمایش شده است در مقایسه با استفاده از سرنگ های زیرپوستی فعلی دردکمتری را احساس کرده اند.

دکتر جیمز بیچال از محققان این دانشگاه گفت: این سوزن ها به هنگام فرو رفتن در لایه خارجی پوست بیمار، دریافت کننده های حسی را تحت تاثیر قرار نداده و آسیبی نیز به رگ های خونی وارد نمی کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha