سلامت نیوز :  گروهی از متخصصان بیماریهای عفونی هشدار دادند، ویروس جدیدی که علت شیوع یک بیماری تنفسی در خاورمیانه است، ممکن است مرگبارتر از سارس باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ به گفته تریش پرل متخصص بیماریهای همه گیر از دانشگاه جانز هاپکینز که اخیرا با گروهی از متخصصان درباره گسترش این ویروس در بیمارستان های سعودی تحقیق کرده است، از بیست و سه مورد تایید شده ابتلا به این بیماری در ماه آوریل، پانزده نفر جان داده اند که نرخ بسیار بالای مرگ و میر شصت و پنج درصدی را نشان می دهد.

مقامات سعودی گفتند، تا روز چهارشنبه چهل و نه نفر به این ویروس آلوده شدند که سی و دو نفر جان دادند.

کارشناسان بیماریهای عفونی که نتایج تحقیق خود را روز چهارشنبه در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر کردند، گزارش دادند:‌ سرایت این ویروس از طریق تماس فرد با فرد است که خطری بسیار جدی است چون به آسانی در محیط های بیمارستانی سرایت می کند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا میزان کل تلفات ناشی از کوروناویروس سندروم تنفسی خاورمیانه( ام ئی آر اس- سی اُ وی) را پنجاه و نه درصد اعلام کرد که با مشاهده نمونه های جدیدی از این عفونت انتظار میرود این درصد افزایش یابد.

اکثریت وسیع ابتلا به این ویروس مرگبار در عربستان سعودی بوده و هنوز هیچ موردی در آمریکا گزارش نشده است. اما مواردی از این عفونت در انگلیس، فرانسه، ایتالیا و تونس مشاهده شده است.

از زمانی که این ویروس نخستین بار در آوریل دو هزار و دوازده با دو مورد مرگبار در اردن مشاهده شد، شصت و چهار نفر در سراسر جهان آلوده شده اند که سی و هشت تن آنها جان داده اند. این ویروس از همان خانواده کوروناویروس سندروم تنفسی حاد (سارس) است که در سال دو هزار و سه جان تقریبا هشتصد تن را در سراسر جهان گرفت.

هر دو ویروس نوعا دستگاه تنفس را هدف قرار می دهند و ام ئی آر اس مانند سارس با تب و سرفه خفیف شروع می شود و نهایتا به ذات الریه تبدیل می شود.

پرل به پزشکان توصیه کرد سوابق مسافرتی بیمار را به دقت بررسی کنند چون همه موارد گزارش شده با عربستان سعودی، قطر، اردن و امارات عربی متحده مرتبط بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha