سلامت نیوز: تفاهمنامه همکاری برای ارتقا و تجاری سازی فناوری‌های بومی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت الکترونیک بین وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، این توافقنامه در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله برای دستیابی به رتبه اول منطقه، نقشه جامع سلامت کشور،ارتقای توانمندی‌های فناورانه، تجاری سازی فناوری‌های بومی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت الکترونیک منعقد شد.

 محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین الزامات پیشرفت و توسعه در بخش سلامت، وجود اطلاعات کافی برای اجرا و برنامه ریزی کارها است.

وی افزود: به منظور جمع آوری اطلاعات، وجود زیر ساخت‌های ارتباطی بسیار مهم است و مقدمات این امر در دولت نهم و دهم فراهم شده و در حال تکمیل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم سالانه 800 میلیون بار به پزشک مراجعه می‌کنند، گفت: بیشترین مراجعات و مهم‌ترین بخشی که امکان جمع آوری اطلاعات وجود دارد حوزه درمان است.

طریقت منفرد خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های الکترونیکی زمینه‌ای را برای جمع آوری اطلاعات کامل در حوزه بهداشت و درمان مردم، فراهم می‌کند.

همچنین محمدحسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین مراسم ارتقای سلامت و بهداشت مردم را یکی از مهمترین اهداف این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه ارتباطات انجام می‌شود باید با توجه به توانمندی‌ها جامعه پزشکی صورت گیرد و باید شرایطی فراهم شود تا فناوری‌های نوین در بخش سلامت به صورت عادلانه برای همه مردم و در دسترس عموم باشد.

وی افزود: اکنون تلاش‌های زیادی برای ایجاد دولت الکترونیک در تمامی بخش‌ها به خصوص بخش سلامت که تأثیر زیادی بر جسم و روان مردم دارد انجام می شود و در این راستا نیز دفاتر زیادی در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات، در روستاها افتتاح شده است.

 نامی تصریح کرد: دولت الکترونیکی امروزه یک ابزار و وسیله مهم برای ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی مردم به شمار می رود.

به‌روز رسانی و پشتیبانی از سامانه‌ها، نگهداری و به‌روز رسانی سخت افزارهای مورد نیاز، توسعه زیرساخت تبادل اطلاعات تصاویر پزشکی در کشور به صورت پایلوت در شهر‌های تهران و شیراز، حمایت از تشکیل و توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت الکترونیک، بستر سازی جهت اختصاص بخشی از بازارهای داخلی به محصولات ساخت کشور و اخذ مجوز و راه اندازی و توسعه شهرک سلامت الکترونیکی توسط دو وزارتخانه از جمله اهداف این توافقنامه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha