سلامت نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور ضمن اشاره به توسعه راه‌های فرعی و روستایی کشور طی چند سال گذشته از نیاز به 40 پایگاه هوایی به منظور پوشش راه‌های فرعی و روستایی در سراسر کشور خبر داد.

دکتر محمدتقی طالبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که طی چند سال گذشته 147 هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی به راه‌های کشور اضافه شده، گفت: اما متاسفانه اورژانس کشور نتوانسته همگام با این توسعه در جاده‌های فرعی و روستایی توسعه یابد.

به گفته وی، طبق استانداردها به فاصله هر 30 کیلومتر یک پایگاه اورژانس لازم است و بر این اساس به منظور پوشش راه‌های فرعی و روستایی باید پایگاه‌های موجود در کشور شش برابر افزایش یابد که بی‌تردید چنین امری در کوتاه مدت میسر نیست.

رییس اورژانس کشور همچنین گفت: طبق بررسی‌های انجام شده با راه‌اندازی 40 پایگاه امداد هوایی با قطر پرواز 300 کیلومتر می‌توان جاده‌های فرعی و روستایی کشور را پوشش داد.

وی با بیان این که در حال حاضر زمان رسیدن آمبولانس به بر بالین بیمار در جاده‌های کشور کمتر از 15 دقیقه است، افزود: به منظور پوشش مناسب راه‌های فرعی و روستایی به 40 پایگاه امداد هوایی در سراسر کشور نیاز است که پروپزال مربوط به این موضوع نوشته شده تا به این ترتیب بتوانیم جاده‌های فرعی را نیز به نحو مناسبی پوشش دهیم.

طالبیان با بیان این که اورژانس کشور از یک بالگرد به منظور امداد هوایی برخوردار است، ادامه داد: در بحث امداد هوایی نیروی انتظامی طرف قرارداد اورژانس کشور است. در مجموع بیشتر از نیروی انتظامی جهت اعزام به محل حادثه کمک می‌گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha