جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 76332
سلامت نیوز: زخم هایی که در اثر اختلالاتی در بدن به وجود می آیند اگر بیش از 3 هفته با تغییرات و ترشحاتی همراه باشد باید جدی گرفته شود.

دکتر مژدهی، متخصص پوست و مو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: زخم ها در هر جایی از بدن که باشند اگر بیش از حد معمول و معقول طول بکشد باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: این زخم ها می توانند در اثر عاملی و یا تغییر ماهیتی در بدن به وجود بیاید.

وی در خصوص زخم های روی بدن افزود: گاهی این زخم ها توسط پشه هایی در مناطق جنوبی(اهواز) که معمولا در نواحی باز و بالاترین سطح بدن(روی بینی) بدن را نیش می زند که نهایتا باید 10 روز طول بکشد که با خارش و قرمزی خود را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: ولی اگر این زخم ها بیش از سه هفته باقی بماند و با ترشحات و تغییراتی توسعه پیدا کند نیاز به درمان و اقدام پزشک برای فروکش کردن بیماری دارد که با کمترین عارضه بهبود پیدا کند.

وی افزود: گاهی اوقات بیماران دیابتی زخم هایی بر روی نوک انگشتان شست پا دیده می شود و اگر این زخم ها به موقع درمان نشود تغییراتی در بدن به وجود می آید. فرد بیمار در این صورت باید با پزشک مشورت کند تا این اختلال را ترمیم کند.

وی در خصوص زخم های جدی بر روی بدن توضیح داد: در حالتی دیگر زخم ها و تاول هایی که از سوختگی ناشی می شود و فاکتورهایی که در این زمینه هستند دچار اختلال در خونرسانی منطقه زخمی است.

وی افزود: زخم هایی روی بینی هم اگر بیش از حد طول بکشد نیاز به متخصص پوست و مو دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha