شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۹
کد خبر: 76347

سلامت نیوز :ترفندهای خانه داری، کارهای ریز و درشتی را در برمی گیرد که هر کدام از آن ها را می توان هنری دانست که اگر کدبانوی خانه با آن ها آشنایی داشته باشد، می تواند از کار ارزشمند خانه داری لذت بیشتری ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ امروز هم با طرح 20 ترفند ظریف، قصد داریم بخشی از دغدغه هایی را که ممکن است زمان کار در منزل به سراغتان بیاید، برطرف کنیم.

1 - برای تمیز کردن پنیر پیتزای چسبیده به ظرف ، بهتر است ظرف را با آب سرد و مایع ظرفشویی بشویید.

2 - هنگام استفاده از منقل برای تهیه کباب ، یک ورق کاغذ آلومینیمی ( فویل ) در کف آن قرار دهید . این کــار هم باعث تشدید حرارت می شود و هم تمیز کردن منقل را آسان می کند.

3 - پوست گرفتن و خرد کردن سیر باعث چسبندگی دست ها می شود . برای جلوگیری از این مشکل ، حبه های سیر را ابتدا دو دقیقه در آب جوش و سپس در آب سرد بگذارید، پس از آن پوست بگیرید. توجه داشته باشید هنگام مصرف سیر جوانه سبز وسط آن را در آورید.

4 - برای جدا کردن پوست نازک روی بادام ، آن ها را دو دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس در آب سرد بگذارید و به راحتی پوست آن ها را جدا کنید.

5 - برای گرفتن پوست هلو در تهیه مربا و کمپوت ، هلوها را یک دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست بگیرید.

6 - تمیز کردن ظروف مسی : اگر می خواهید لکه ای را از روی ظرف مسی پاک کنید روی آن یک برش پیاز بمالید.

7 - طالبی شیرین بایدنسبت به اندازه اش سنگین تر به نظر برسد، روی پوست آن نباید لکه باشد و عطر خوبی از آن متصاعد شود.

8 - مربای ریواس را هرگز در ظرف آلومینیمی طبخ نکنید زیرا باعث مسمومیت می شود.

9 - لکه های روی کاغذ دیواری : این لکه ها را با مغز نان سفید می توانید پاک کنید آن را گلوله کنید ، سپس روی لکه های مورد نظر بمالید.

10 - برای پوست کندن هویج آن ها را داخل آب جوش بیندازید و بعد از ۵ دقیقه درون آب سرد قرار دهید، با این روش پوست هویج خیلی زود کنده خواهد شد.

11 - برای این که از تندی پیاز بکاهید و به اصطلاح آن را شیرین کنید پیاز را به صورت حلقه حلقه برش دهید و از هم جدا کنید سپس به مدت یک ساعت در آب سرد خیس کنید.

12 - اگر خیار ها را درون ظرفی پر از آب قرار دهید و داخل یخچال بگذارید،خیارها تر و تازه می مانند و از پلاسیده شدن آن‌ها جلوگیری می شود.

13 - برای تیز کردن تیغه های قیچی به طوری که کــاغذ را راحت تر ببرد از یک قطعه سنباده مـــعــمولی استفاده کنید.برای این منظور ورقه سنباده را در دست بگیرید و چند بار با قیچی به روش معمول آن را ببرید.

14 - اگر کرفس را پس از شستن داخل فویل آلومینیمی بپیچید و درون یخچال بگذارید ،مدت طولانی تری تازه خواهد ماند.

15 - برای آنکه موقع پوست کندن پیاز،اشک از چشمانتان سرازیر نشود،شیر آب ظرفشویی را کمی باز و زیر آب پیازها را پوست کنید.

16 - اگر می خواهید نمک درون نمکدانتان به آسانی خارج شود چند دانه برنج خشک را درون نمکدان بریزید با این کار رطوبت نمک شما توسط برنج گرفته خواهد شد.

17 - برای پاک کردن جای بد منظره چسب روی در یخچال، مقداری روغن جلای مبل روی آن بریزید و با دستمال نرم پاک کنید.

18 - برای جلوگیری از کپک زدن نان، در ظرف نان کمی نمک بریزید.

19 - برای از بین بردن حشرات ریز وسیاه روی کاهو، یک قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید، سپس با آب فراوان بشویید.

20 - برای اینکه رب گوجه  فرنگی عمر بیشتری داشته باشد و کپک نزند، پس از صاف کردن سطح رویی، روی آن لایه ای روغن زیتون بریزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha