دانش آموزان پیرانشهری قربانی انتخاب نادرست روش درمانی شدند چراکه اگر روش درمانی جدید بر روی آنها اعمال می شد نتیجه درمان اصلا چیز دیگری می شد و صددرصد عوارض ایجاد شده کمتر بود.

دانش آموزان پیرانشهری قربانی روش نادرست درمان شدند
سلامت نیوز : رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با انتقاد از به کار گیری روش درمانی سنتی دانش آموزان پیرانشهری قبل ازانتقال آنها به این بیمارستان گفت:‌ دانش آموزان پیرانشهری قربانی انتخاب نادرست روش درمانی شدند چراکه اگر روش درمانی جدید بر روی آنها اعمال می شد نتیجه درمان اصلا چیز دیگری می شد و صددرصد عوارض ایجاد شده کمتر بود.

دکتر فریدون عابدینی در گفت و گو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت دانش آموزان پیرانشهری گفت: کار درمانی این دانش آموزان در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان تمام شده است و بقیه کارهای درمانی آنها در بیمارستان 15 خرداد و بیمارستان فاطمه زهرا انجام می پذیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه روش درمانی سنتی نسبت به دانش آموزان پیرانشهری اعمال شد، افزود: در این روش درمانی دخالت جراح کمتر است در نتیجه بیمار دچار عوارض بیشتری می شود به گونه ای که به عمل های متعدد جراحی نیاز پیدا می کند.

عابدینی با اشاره به اینکه در روش درمانی جدید ازهمان ابتدای بروز سوختگی جراح نقش خود را ایفا می کند، افزود: به طور مثال در روش درمانی سنتی در هفته سوم به سراغ جراح می روند ولی در روش درمانی جدید از همان روز دوم دخالت جراح درروند معالجه بیمار آغازمی شود.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان یادآور شد: در کتاب های مرجع پزشکی آمده است آمار مرگ و میر در استفاده از روش درمانی جدید تا 5 برابر نسبت به روش درمانی سنتی متفاوت است.

وی ادامه داد: استفاده از روش درمانی بستگی به مدیریت دارد به گونه ای که در کشور با استفاده از روشی تورم یک رقمی و با استفاده از روشی دیگر تورم دو رقمی می شود بنابراین اهمیت انتخاب روش هم در سیاست و هم در درمان است.

عابدینی خاطرنشان کرد: بر اساس کتاب های مرجع پزشکی اگر بعد از سه هفته به سراغ عمل پیوند پوست یا همان گرافت در بیمار دچار سوختگی برویم تا بالای 80 درصد عوارض گوشت اضافه خواهیم داشت و این چیزی نیست که من بگویم بلکه در کتاب های مرجع آمده است.

وی ادامه داد: اگر زودتر این کار بر روی بیمار اعمال شود خطری که بیمار را تهدید می کند، تعداد عمل های ترمیمی و عوارض بعد از عمل کاهش می یابد و از نظر زیبایی تاثیرگذاری بهتری دارد.

عابدینی با اشاره به اینکه حادثه پیرانشهر در تاریخ 15 آذر سال گذشته رخ داد اما دانش آموزان پیران شهری در زمانی حدود 12 دی همان سال به بیمارستان بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان منتقل شدند، افزود: بنابراین اگر برروی دانش آموزان پیرانشهری روش درمانی جدید اعمال می شد کمتر دچار عارضه گوشت اضافه می شدند و تعداد عمل های ترمیمی آنها کاهش می یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha