سلامت نیوز : یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: افرادی که از آلرژی تنفسی رنج می برند به اشتباه تصور می‌کنند باید از انجام فعالیت‌های روزمره به ویژه ورزش خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حمیدرضا مرتضوی با بیان این مطلب، افزود: متاسفانه گاهی کادر درمانی نیز چنین تصوری دارند که این تصور بسیار خطرناکی است.

وی گفت: همه راهنمایی‌های درمانی بیماری آسم بر این نکته تاکید دارند که درمان بیمار باید به نحوی انجام گیرد که بتواند تمامی فعالیت‌های روزمره خود ازجمله فعالیت‌های ورزشی را مانند فرد سالم انجام دهد.

مرتضوی در ادامه گفت: توصیه غلط به فرد مبتلا به آلرژی برای پرهیز از مواد غذایی مفید یکی دیگر از مشکلات است که در این زمینه باید اذعان داشت که حساسیت به هرگونه ماده غذایی باید براساس تجربه خود فرد و یا اثبات توسط تست‌های آلرژیک صورت گیرد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: بیماری‌های آلرژیک را باید به نحوی درمان کرد که حداقل آسیب به زندگی طبیعی فرد بیمار وارد شود و در صورت پذیرش مناسب بیمار نسبت به درمان تجویز شده و اعتماد متقابل پزشک و بیمار، رسیدن به این هدف دور از دسترس نمی‌باشد.

مرتضوی گفت: یک بیمار مبتلا به آلرژی باید بداند که روند درمان بیماری می‌تواند طولانی باشد که نیاز به صبر و حوصله و همکاری مناسب جهت تکمیل دوره درمانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha