شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 76365
سلامت نیوز : رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت از ضرورت ایجاد بانک پوست در بخش جراحی پلاستیک این مرکز خبر داد.

آرمان پرویزی امروز در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به  ضرورت ایجاد بانک پوست در مرکز ولایت بیمارستان این شهر، اظهار کرد: ایجاد بانک پوست یکی از نیازهای مهم و ضروری این مرکز در بخش سوانح سوختگی است.

وی افزود: در بخش سوختگی مرکز مذکور بیمارانی که دچار سوختگی شده و بخش عمده‌ای از پوشش پوست خود را از دست داده‌اند از پوست دیگر بخش‌های بدن برای پیوند قسمت‌هایی که دچار سوختگی شده استفاده می‌شود اما در برخی موارد بیمارانی هستند که سوختگی پوست آنها بسیار زیاد است و نمی‌توان از بقیه پوست آنها برای پیوند استفاده کرد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که این مرکز به بانک پوست مجهز شود تا در مواردی که امکان پیوند پوست از پوست بدن بیمار وجود ندارد از پوست موجود در بانک پوست استفاده شود و این مورد جزو اولویت‌های بخش سوختگی مرکز ولایت است.

رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی ولایت رشت، با اشاره به بازنگری در ساختار اورژانس بخش سوختگی این مرکز، اذعان کرد: از آنجا که اورژانس بخش سوختگی مرکز ولایت ظرفیت پذیرش بیش از یک یا دو بیمار را به طور همزمان ندارد اگر بحران سوختگی اتفاق بیفتد برای پذیرش تعداد زیادی از بیماران به طور همزمان با مشکل مواجه می‌شویم به همین دلیل اصلاح ساختار فیزیکی و گسترش اورژانس مرکز ولایت امری ضروری است.

وی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های منابع مالی، خرید وسایل و دستگاه‌های مورد نیاز جراحان پلاستیک با روند کندی مواجه است، ادامه داد: توانمندی جراحان فوق تخصص مرکز ولایت بالاست و می‌توانند خدمات بیشتری را به بیماران ارائه دهند.

پرویزی اضافه کرد: روند کند تهیه و خرید ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز موجب شده تا نوع خدمات پزشکی که در حیطه جراحی پلاستیک  این مرکز اعمال می‌شود با محدودیت مواجه شود.

به گفته وی، برای گسترش بخش VIP نیز تهیه وسایل و دستگاه‌هایی ضرورت دارد که برای خرید تعدادی از آنها اقدام شده است.

این مسئول، اذعان کرد: دستگاه سی‌آرم دستگاهی است که برای انجام جراحی‌های عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای خرید این دستگاه اقدام صورت گرفته اما به دلیل محدودیت منابع مالی روند خرید آن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه اکنون جراحی‌های انقباض شده عروقی توسط متخصصان عروق به صورت عمل باز در این مرکز انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با خرید این دستگاه شاهد تحول بزرگی در جراحی‌های عروقی خواهیم بود و جراحی‌ها توسط دستگاه سی‌آرم و بدون نیاز به عمل باز صورت می‌گیرد.

پرویزی درباره فعالیت مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی ولایت رشت، افزود: این مرکز در سال 1386 با بودجه‌ای که از سوی نهاد رهبری اختصاص یافته بود افتتاح شد.

وی گفت: در ابتدا قرار بود این مرکز به صورت بخش سوانح سوختگی بیمارستان پورسینا مشغول به کار شود اما پس از مدتی به دلیل تغییر در تصمیمات اجرایی قرار بر این شد تا به صورت مرکزی مستقل عمل کند.

به گفته رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی پلاستیک ولایت رشت، این مرکز در اوایل فعالیت بیماران سوختگی را پذیرش می‌کرد اما اکنون علاوه بر بخش سوختگی، بخش جراحی پلاستیک دانشگاه نیز در این مرکز مستقر شده است.

وی تصریح کرد: بخش جراحی پلاستیک دانشگاه مسئولیت درمان بیماران توروم‌های فک و صورت (شکستگی‌های استخوان صورت) را نیز به‌عهده دارد و علاوه بر این دیگر عمل‌های جراحی پلاستیک نیز در این مرکز انجام می‌گیرد و این مرکز تنها سانتر جراحی پلاستیک دانشگاهی در استان است.

پرویزی متذکر شد: علاوه بر بخش‌های سوختگی و جراحی پلاستیک، نخستین بخش جراحی VIP نیز در مرکز مذکور راه‌اندازی شده که از لحاظ تعرفه‌های درمانی بیشتر از تعرفه‌های خصوصی است.

وی افزود: بخش جراحی VIP این امکان را به بیمارانی که از توان مالی بهتری برخوردارند می‌دهد که در بیمارستان‌های دولتی در دراز مدت منتظر انجام عمل نباشند و در مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی هزینه‌های کمتری را متحمل شوند.

این مسئول سرعت زمانی در ارائه خدمات به بیماران و کاهش هزینه جراحی در در مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی را از مزایای انجام جراحی در بخش VIP این مرکز عنوان کرد.

وی، جراحی‌های عمومی، ارتوپدی، پلاستیک، چشم، گوش و حلق و بینی را از جراحی‌هایی دانست که در بخش VIP مرکز ولایت رشت انجام می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha