سلامت نیوز : رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به مصوبه دولت مبنی بر مکلف کردن بیمه‌ها بر حمایت از خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، گفت: اکنون در این زمینه در حال مذاکره با بیمه‌ها هستیم.

دکتر محمدحسین خوشنویسان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به تصویب 52 شاخص عدالت در سلامت از سوی هیات دولت، گفت: یکی از این شاخص‌ها، شاخص DMFT (وضعیت سلامت دهان و دندان) است که برای گروه‌های سنی زیر 12 سال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این شاخص، یک شاخص بین‌المللی است که باید همه ساله تعیین شود. به این منظور کودکان تا 12 سال باید درباره شاخص DMFT مورد معاینه قرار گیرند تا بتوانیم این شاخص را همه ساله مشخص کنیم.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه معاینه سلامت دهان و دندان گروه 6 و 12 ساله‌ها، سالانه کمک بزرگی به ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در زمینه سلامت دهان و دندان می‌کند، افزود: امیدواریم تا سال 1404 تمام کودکان زیر 12 سال کشور بدون پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه باشند.

خوشنویسان با اشاره به مصوبه دولت در اواخر سال گذشته مبنی بر مکلف کردن بیمه‌ها بر حمایت از خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، ادامه داد: اکنون در این زمینه در حال مذاکره با بیمه‌ها هستیم تا این کار را قبول و ابلاغ کنند تا به این ترتیب با پوشش بیمه‌ای بتوانیم تمام این فعالیت‌ها را در قالب بیمه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این زمینه اگر با بخش خصوصی نیز قرارداد منعقد شود، دسترسی به این خدمات مقداری راحت‌تر خواهد شد. در مجموع پوشش بیمه‌ای خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان در سنین زیر 12 سال را پیگیریم.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در توضیح علت عدم پذیرش بیمه برای پوشش خدمات پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان، گفت: ما همواره تاکید داشتیم که پیشگیری کم هزینه‌تر و مقرون‌ به صرفه‌تر از درمان است.

خوشنویسان همچنین بر مراقبت شخصی از مسائل دهان و دندان از سوی افراد تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha