سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی گفت: ورزش منظم، استراحت کافی و محافظت از مفاصل در مقابل فشارهای کاری می‌تواند از التهاب مفاصل در سالمندی پیشگیری کند.

علیرضا ابراهیم زاده در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه بارزترین علت التهاب مفاصل در سالمندان آرتروز است، اظهار کرد: التهاب مفاصل در سالمندان بیشتر به صورت ساییدگی مفاصل مشاهده می‌شود.

این فوق تخصص ستون فقرات با بیان اینکه بیماری‌هایی مانند روماتیسم، تب مالت یا عفونت و سل می‌تواند موجب التهاب مفاصل در سنین سالمندی شود، افزود: دردها و شکستگی‌های قدیمی هم چنین دررفتگی‌های قدیمی نیز می‌تواند زمینه ساز ساییدگی مفاصل در سالمندی شود.

ابراهیم زاده با بیان اینکه التهاب مفاصل در سالمندان بسیار شایع است و معمولا از میانسالی آغاز و به تدریج پیشرفت می‌کند،‌ گفت: رژیم‌های غذایی مناسب نیز می‌تواند در کم کردن دردها و التهاب مفاصل موثر باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که عضلات اطراف مفصل قوی باشد می‌توانند در مقابل ضربه‌هایی که به طور روزمره به مفاصل وارد می‌شود مقاومت کند و التهاب مفاصل را در میانسالی کاهش دهد اما هر چه عضلات اطراف مفصل ضعیف‌تر باشد احتمال آسیب دیدن به مفصل بیشتر شده و امکان ابتلا به آرتروز در میانسالی افزایش می‌یابد.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز در میانسالی ورزش باید جزئی از برنامه زندگی شود، افزود: قوی نگه داشتن عضلات اطراف مفاصل و داشتن وزن ایده آل از دیگر عواملی است که از ابتلا به التهاب مفاصل جلوگیری می‌کند.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه چاقی و اضافه وزن در فرسایش و تحلیل مفاصل در دوران سالمندی موثر است،‌ توصیه کرد: ورزش منظم، استراحت کافی و محافظت از مفاصل در مقابل فشارهای کاری می‌تواند از التهاب مفاصل در سالمندی پیشگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha