سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: در طرح امداد تابستانی سال جاری 17هزارو 600 تکنسین اورژانس 115 برای خدمت رسانی به هم میهنان و مسافران در آماده باش کامل به سر می بردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد تقی طالبیان ضمن اعلام این خبر افزود: با شروع تعطیلی مراکز آموزشی در فصل تابستان و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی در این فصل، ترافیک و تردد در جاده‌های کشور افزایش می‌یابد بنابراین به منظور پیشگیری و افزایش آمادگی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی، اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضور آمبولانس بر بالین مصدومین و مددجویان احتمالی و همچنین ایجاد امنیت خاطر مسافران و شهروندان در آماده باش کامل خواهند بود و با همکاری پلیس، هلال احمر و راهداری خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

وی گفت: تمامی آمبولانسهای اورژانس 115 در حاشیه جاده ها و در معرض دید مردم، جهت افزایش امنیت خاطر مسافران و همچنین امداد رسانی سریع در زمان وقوع حادثه و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 21 مستقر هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور افزود: به دلیل افزایش میزان سفرها بعد از ماه مبارک رمضان برنامه استقرار آمبولانس درساعات صبح (8 تا 12) منحصر به ایام تعطیل بوده ولی استقرار در ساعات بعدازظهر (17 تا 21) به صورت روزانه است.

دکتر طالبیان گفت: پاسخگویی به حوادث پرتلفات با رویکرد به نقاط حادثه خیز استان و همچنین وجود ذخیره تجهیزات مصرفی، دارو و لوازم مورد نیاز در پایگاههای اورژانس 115 در این طرح پیش بینی شده است.

وی در پایان افزود: همچنین در طول مسیر و مبادی ورودی و خروجی شهرها، اطلاع رسانی از طریق توزیع بروشور، پلاکارد و پمفلت صورت می پذیرد.

گفتنی است، طرح امداد تابستانی از 9 خرداد ماه آغاز شده و تا 31 شهریور ماه سال جاری ادامه می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha