با توجه به تغییراتی كه در بافت‌های چشم ایجاد می‌شود و ممكن است منجر به تشدید بیماری آب سیاه چشم و آسیب عصب بینایی شود ، مبتلا به این بیماری فقط با مشورت پزشك مجاز به گرفتن روزه هستند.

دكتر محمود اثنی عشری اپتومتریست و عضو هیأت مدیره انجمن اپتومتری خراسان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان  این مطلب افزود: تأثیر روزه بر چشم در برخی افراد به دلیل تغییرات متابولیسمی مانند كاهش قند خون كه باعث تاری دید آن دسته از افراد می‌شود.
وی گفت: روزه گرفتن در بیماران مبتلا به بسیاری از مشكلات چشمی مانند تنبلی چشم، آب مروارید، عیوب انكساری و پیر چشمی مشكلی را برای آنان ایجاد نكرده و در برخی از این بیماران كه دارای شرایط خاصی مانند نمره چشم خیلی بالا و یا عوارض دیگری غیر از این بیماری‌ها هستند می‌توانند با نظر چشم پزشك و یا اپتومتریت تحت معاینه قرار گیرند و بعد از معاینه به گرفتن روزه ادامه دهند.
اثنی عشری تأكید كرد: در بیماران مبتلا به آب سیاه چشم، دیابت و افرادی كه اعمال جراحی چشمی خاص انجام داده‌اند حتما باید برای گرفتن روزه با پزشك مشورت كنند.
وی افزود: تاری دید در برخی از افراد روزه دار به خصوص در اواخر روز هیچ ارتباطی به عیوب انكساری چشم نداشته و عموما به دلیل كم خونی، كاهش قند خون، افت فشار خون و یا ناشی از اختلالات خون رسانی به چشم و مغز ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha