شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 76388
سلامت نیوز : محمدرضا رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه نان نقش مهمی در سبد غذایی مردم ایران ایفا می‌کند، از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست ظرف یک هفته برنامه‌ای جامع برای ارتقای کیفیت، اصلاح فرهنگ مصرف و کاهش ضایعات نان تنظیم کنند تا برای تصویب در جلسات آتی شورا مطرح شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ معاون‌اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت‌های موجود برای حمایت هرچه بیشتر از اقشار کم‌درآمد و طبقات کمتر برخوردار جامعه در بخش سلامت و درمان، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که میزان پرداخت مردم برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به حداقل ممکن کاهش یابد و با اجرای طرح‌های مختلف به سلامت جامعه کمک کنیم.

رحیمی از صدا و سیما خواست با افزایش برنامه‌های مرتبط با سلامت، در جهت اصلاح فرهنگ تغذیه مردم تلاش کند و با ارائه الگوهای صحیح، شیوه‌های غلط تغذیه و زندگی مردم را اصلاح کند.

در این جلسه که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شماری از کارشناسان و معاونان دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، طرح ایمنی و سلامت و ساماندهی وضعیت تولید انواع نان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین گزارشی درمورد استانداردهای ملی پیوست سلامت ارائه و مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، برنامه‌ای را ظرف مدت یک هفته برای اجرای سند ارائه دهد.

برنامه جامع حفاظت مالی شهروندان دربرابر هزینه‌های سلامت، برنامه ملی فعالیت بدنی برای ارتقای سلامت در کشور، سند ملی تغذیه و امنیت غذایی، سند ملی رشد و تکامل همه‌جانبه دوران ابتدایی و کودکی، سند ارتقای سلامت در تمام سیاست‌های کشور، برنامه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و بازتوانی مصرف الکل و طرح ارتقای سطح ایمنی و سلامت انواع محصولات کشاورزی و مخاطرات آن از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha