سلامت نیوز : عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: عوارض چشمی ناشی از خیره شدن به کامپیوتر، احتمال تشدید حالت‌های تشنجی در افراد مستعد به دنبال استفاده بی‌وقفه از رایانه، بی‌خوابی و وب‌گردی از عوارض استفاده نابجا از رایانه است.

فربد فدائی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هر فناوری مزایایی دارد و در عین حال ممکن است با نارسایی و حتی مضراتی نیز همراه باشد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: به عنوان نمونه ورود اتومبیل به عرصه حمل‌ونقل باعث سهولت رفت و آمد انسان شد و در عین حال حوادث ناشی از رانندگی مشکل جدیدی را به مسائل بشری اضافه کرد؛ تلفن نیز موجب سهولت ارتباط بین انسانها شد و در ادامه چیزی به نام مزاحمت تلفنی باب گردید.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در مورد اینترنت و بازی‌های کامپیوتری نیز باید گفت که اینترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی سریع می‌تواند برای آموزش و پژوهش و رد و بدل شدن اخبار در خدمت انسان باشد اما استفاده نابجا از آن طبعاً مضراتی نیز به دنبال دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: استفاده طولانی مدت از اینترنت باعث اعتیاد به آن می‌شود به نحوی که اگر فرد از اینترنت استفاده نکند دچار اضطراب و بی‌قراری می شود و هر روز نیز سعی می‌کند ساعات بیشتری را صرف این کار کند به نحوی که از فعالیت‌های روزمره خود باز می‌ماند.

فدائی، بی‌حرکتی طولانی‌مدت ناشی از قرار گرفتن در برابر کامپیوتر، مشکلات چشمی ناشی از خیره شدن مداوم به صفحه کامپیوتر، احتمال تشدید حالت‌های تشنجی در افراد مستعد به دنبال استفاده بی‌وقفه از کامپیوتر، بی‌خوابی و عوارض ناشی از وب‌گردی که در واقع گاهی معادل با ولگردی نیز می‌شود را از عوارض استفاده نابجا از رایانه دانست.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در مورد بازی‌های کامپیوتری نیز اگر چه ممکن است انجام این بازی ها به میزان متعادل ، در افزایش توجه و تمرکز کودک نقش  داشته باشند اما درعین حال می‌تواند علاوه بر داشتن همه مضرات ذکر شده بالا، باعث خو گرفتن کودک به خشونت و پرخاشگری - که جاذبه این قبیل بازی‌هاست - شود تا جایی که کودک ، این پرخاشگری را در همه ابعاد زندگی عادی به کار گیرد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران با بیان این مطلب که یکی از دلائل افزایش قتل چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی و زنجیره‌ای در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی همین موضوع تعقیب بازیهای خشن کامپیوتری در ذهن کودکان و نوجوانانی است که به مرحله جوانی یا بزرگسالی رسیده‌اند گفت: این افراد همانگونه که در کودکی و در صفحه کامپیوتر رقیبان و دشمنان خیالی خود را از بین می بردند حال در بزرگسالی، مردم عادی را نیز به همان سادگی از بین می‌برند بدون آن که هیچ احساس ناراحتی و وجدان دردی داشته باشند چرا که برای این رویه به مرور زمان آموزش دیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha