اشعه UV که طول موج کمتر از 400 نانومتر دارد یکی از مضرترین اشعه ها برای چشم و پوست است و با استفاده از عینکهای آفتابی استاندارد می توان چشمها را در برابر آب مروارید و پیر چشمی مراقبت کرد.

مضرات استفاده از عینک آفتابی غیراستاندارد/ افزایش آب مروارید و پیرچشمی
سلامت نیوز : اشعه UV که طول موج کمتر از 400 نانومتر دارد یکی از مضرترین اشعه ها برای چشم و پوست است و با استفاده از عینکهای آفتابی استاندارد می توان چشمها را در برابر آب مروارید و پیر چشمی مراقبت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر؛ دکتر مسعود صالحی پور فوق تخصص شبكیه چشم با اشاره به فصل تابستان و استفاده از عینك آفتابی گفت: عینک آفتابی استاندارد است که اشعه زیر طول موج 400 نانومتر را جذب کند همچنین باید به طور کامل چشم را بپوشاند و 80 درصد نوری را که به چشم می تابد جذب کند.

وی افزود: در خصوص رنگ عینکهای آفتابی اشاره كرد: بهترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ قهوه ای و مشکی است سایر رنگ ها به جز رنگ آبی ممنوعیتی برای استفاده ندارند.

این فوق تخصص شبکیه چشم یادآور شد: عینکهای آفتابی با رنگ آبی به علت عدم جذب مناسب اشعه باعث آسیب به چشم می شوند و استفاده از آنها نه تنها هیچ اثر مثبتی در جذب اشعه ندارد بلکه اثرات معکوس نیز خواهد داشت لذا توصیه می شود که از عینکهای آفتابی با رنگ آبی استفاده نشود.

صالحی پور ادامه داد: آنچه که حائز اهمیت است آن است که مردم آگاه باشند که قیمت در تعیین عینک آفتابی هیچ نقشی ندارد بسیاری از عینکهای آفتابی با قیمتهای مناسب نیز، قابلیت جذب اشعه UV را دارند.

وی توصیه کرد: عدم استفاده از عینک و یا استفاده از عینکهای نامناسب شانس ابتلا به بیماریهای چشمی مانند آب مروارید، کاتاراکت، پیر چشمی و آسیب به قرنیه را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha