شنبه ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 76404
سلامت نیوز : بیشتر زنان قبل از قاعدگی دردهایی را در نواحی تحتانی شکم و کمر تجربه می‌کنند، ولی گاهی این درد بیش از حد طبیعی و ناتوان‌کننده است که به آن قاعدگی دردناک گفته می‌شود.قاعدگی دردناک (دیسمنوره) دردهای تیر کشنده در نواحی زیر ناف و قسمت تحتانی شکم است که گاهی به کمر و ران ها نیز گسترش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ علت آن متفاوت بوده و می تواند به دلیل استرس، اختلالات هورمونی، توده ها یا بیماری های رحمی، عفونت و اختلالات قاعدگی باشد.بنابراین به بیمارانی که از این مشکل رنج می برند، توصیه می شود زیر نظر پزشک متخصص زنان علت آن را بررسی کنند.

در خیلی از موارد دردهای قاعدگی بسیار ناتوان کننده است و به درمان های رایج دارویی پاسخ نمی دهد.در اینجا می توان از روش هایی بی عارضه برای کمک به بهبود مشکلات این دوران استفاده کرد.

توصیه می شود در این دوران مایعات زیاد و بویژه مایعات گرم مصرف شود. سبوس، غلات، جو، حبوبات، میوه و سبزیجات بیشتر، آناناس، زرشک و کرفس از مواد غذایی است که می توانند مفید باشد.

در عوض، بیمار باید در دوران قبل و حین قاعدگی از مصرف مواد غذایی با طبیعت سرد و مایعات سرد و بستنی خودداری کند.پرهیز از پرخوری، استراحت بیشتر همزمان با نرمش های ساده و ملایم در این دوران توصیه می شود.

دم کرده زنجبیل، دارچین، گل سرخ و زرشک نیز می تواند یک نوشیدنی مفید در کاهش درد قاعدگی باشد. کسانی که سابقه دردهای قاعدگی دارند، می توانند از چند روز قبل از قاعدگی از دم کرده هایی چون گل گاوزبان، سنبل الطیب و بومادران استفاده کنند که می تواند در کاهش درد موثر باشد. دم کرده مخلوط زیره، اسطوخودوس، ریوند چینی و انیسون نیز موثر است.

گرم کردن شکم، ماساژ اطراف ناف، مالیدن روغن کنجد یا زنجبیل در اطراف ناف و زیر شکم نیز روش های موثر دیگری در کاهش درد است.

طب سوزنی هم روش موثری در کاهش دردهای قاعدگی و در مواردی باعث بهبود کامل درد قاعدگی است که می تواند به درمان اختلالات هورمونی کمک کرده و فعالیت غددی و ترشح هورمون ها را تنظیم کند، همچنین باعث آزاد شدن اندورفین از پایانه های عصبی شده که به کاهش درد کمک می کند، این روش جریان خون و انرژی در رحم را بهبود می بخشد.

موکسا باسشن یعنی گرم کردن شکم با استفاده از آتش زدن یک گیاه خاص به نام موکسا در ناحیه زیرناف نیز روش موثر دیگری است. این روش کاملا بی خطر است و گیاه داخل یک محفظه قرار داشته و با پوست تماسی ندارد.

طب فشاری، رفلکسولوژی (فشار نقاط خاص کف دست و پا)، طب سوزنی گوش و بیوفیدبک (بیوفیدبک تکنیکی درمانی است که در آن افراد برای بهبود سلامت خود با استفاده از امواج حاصل از بدن خودشان آموزش می بینند) نیز روش های موثر دیگری برای کاهش دردهای قاعدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha