سلامت نیوز : بهرام عین‌الهی صبح امروز در همایش روسای بیمارستانهای آموزشی در وزارت بهداشت گفت: دانشکده‌های پزشکی در حال حاضر از 9 به 61 دانشکده افزایش یافته و تخت‌های بیمارستانی از 9500 به 73 هزار عدد رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی از 3100 به 11 هزار و 500 نفر افزایش یافته و سرانه فضای آموزشی از 10 به بیش از 12 متر مربع رسیده است.

عین‌الهی گفت: اجرای برنامه آموزش مداوم برای فارغ‌التحصیلان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقای کیفیت خدمات بالینی در بیمارستانهای آموزشی از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اساتید بزرگی در علوم پزشکی وجود دارند گفت: ضعف ما در سیستم است تا تمام قسمتها را وصل کند و به آموزش اهمیت لازم را بدهد.

عین‌الهی گفت: در آموزش پزشکان عمومی بعضی‌ها فقط تماشا می‌کنند در حالی که بیمارستانهای آموزشی در شهرهای کوچک دوره‌های انترن و کارآموزی بهتری دارند.

عین‌الهی با تأکید بر تجمیع آموزش پزشکان عمومی در چند مرکز ادامه داد: دیگر، روشهای سنتی جایگاهی ندارند، باید بخش‌های آموزشی با E-learning فعال شوند و مراکزی که این گونه فعال شدند امتیاز بیشتری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر استفاده از بیمارستانهای آموزشی از تکنولوژی اطلاعات افزود: اطلاعات در بیمارستانهای آموزشی مانند سیگاری است که دود می‌شود و اطلاعاتش ثبت نمی‌شود در حالی که می‌تواند با عکس، تصویر و مقاله روند آموزشی را ثبت کرد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: آموزش نباید به مردم ضرر برساند بنابراین حضور اساتید در هنگام آموزش لازم است و باید قدم به قدم آموزش را ارائه کرده تا به بیمار آسیبی نرسد.

وی ادغام وزارت بهداشت را با آموزش عاملی برای افزایش کیفیت سطح درمان دانست و گفت: علم ما جامع نیست و لازم است که مهندس مربوطه در بیمارستانهای آموزشی حضور داشته باشد و این طور نباشد که کوچکترین وسیله‌ای که لازم داریم را از خارج وارد کنیم.

عین‌الهی بر تقویت مراکز فن‌آوری تجهیزات آموزشی، تجهیز مراکز با وسایل مدرن ، ایجاد کلاسهای آموزشی فن‌آوری، تقویت آرشیو مرکزی نوار و فیلم و ایجاد تشکیلات جدید مرکز فن‌آوری تأکید کرد.

عین‌الهی عدم توجه به کارهای گروهی را از مشکلات بیمارستانهای آموزشی ارزیابی کرد و افزود: در اخلاق پزشکی ضعف عمده‌ای در بیمارستهای آموزشی داریم به گونه‌ای که حتی دستیاران تخصصی نیز روابط خوبی با هم ندارند و روابط انسانی در بعضی جاها به شدت کاهش یافته است.

معاون آموزشی تاکید کرد: باید بهترین درمان در بیمارستانهای آموزشی باشد نه اینکه به بیمار بگوییم اگر می‌خواهی من عملت کنم به بیمارستان خصوصی برود و اگر می‌خواهد شاگردانش عملش کنند به بیمارستان دولتی برود.

وی افزود: مشکل حاضر مدیریتی است و اگر مدیریت، نظارت خوب را داشته باشد این اتفاقات نمی‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha