پارگی قلب بیماری ‪ ۷۲‬ساله، بدون عمل جراحی توسط تیمی از متخصصین بیمارستان رضوی در مشهد با موفقیت كامل ترمیم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآستان قدس رضوی، در این عمل جراحی بیمار كه در پی سكته قلبی دچار عارضه از بین رفتن دیواره بین‌بطنی شده بود، از مرگ حتمی نجات یافت.

طی این اقدام، تیم فوق تخصصی بیمارستان رضوی بدون عمل جراحی قلب باز و با استفاده از روش آنژیوگرافی طی مدت ‪ ۳۰‬دقیقه، این عمل جراحی را با موفقیت كامل انجام دادند.

آستان قدس رضوی كه بیمارستان فوق تخصصی رضوی وابسته به آن است در گزارش خود اعلام كرد مشابه این عمل پیش از این طی دو نوبت در تهران انجام شده اما با موفقیت همراه نبوده است.

رییس بیمارستان رضوی نیز گفت: این عمل با استفاده از تجهیزات بسیار مدرن در قالب ورود به قلب از طریق شریان و بطور بسته انجام شد و حال بیمار هم‌اكنون كاملا رضایتبخش است.

دكتر سعید عبدالحسینی در توضیح علت برون این پارگی در قلب افزود: به دنبال سكته قلبی و به فاصله چند روز ممكن است كه قلب دچار پارگی شود.

وی گفت: حال این قبیل بیماران معمولا آنقدر بحرانی است كه حتی فرصت رساندن آنها به اتاق عمل هم وجود ندارد لذا ضروری است به سرعت و بدون فوت وقت كار درمان انجام و بیمار از مرگ حتمی نجات یابد.

او افزود: بیماران قلبی برای روشن شدن وضعیتشان اغلب باید آنژیوگرافی شوند و می‌توان همراه با این اقدام مشكلات بیمار را نیز برطرف و در كمتر از نیم ساعت بیماری را بهبود بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha