سلامت نیوز : با مصرف ویتامین ها علایم سندروم «بی قراری پا» کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان  ؛ این سندروم، اختلال حرکتی است و ویژگی آن، احساس سنگینی پاها و ناتوانی در حرکت دادن آن است. این حالت هنگام خواب یا استراحت تشدید می شود. ابتلا به این سندروم، خوابیدن را دشوار می کند.

ویتامین های مفید:
نتایج بررسی ها نشان می دهد مصرف ویتامین E در رفع گرفتگی عضلات پا و کاهش علایم این سندروم موثر است.

اسید فولیک/فولات:

این ۲ شکل طبیعی و مصنوعی ویتامین B محلول در آب است و یکی از موثرترین ویتامین ها برای مهار این سندروم به حساب می آید. کمبود میزان فولات در دوران بارداری نه تنها خطر نقص لوله دستگاه عصبی را افزایش می دهد بلکه باعث ایجاد سندروم بی قراری پا نیز می شود. میزان فولات در خون به راحتی از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است و در صورت نیاز پزشک این ویتامین را برای زنان باردار تجویز می کند. فولات به طور طبیعی در اسفناج، کلم بروکلی و آواکادو موجود است.

آهن:

آهن نوعی ماده معدنی است نه ویتامین؛اما ماده مغذی بسیار مهمی در بدن محسوب می شود. پایین بودن میزان آهن باعث تحریک پا و تشدید این سندروم می شود، به ویژه در دوره بارداری. نتایج بررسی ها نشان می دهد که این سندروم به علت پایین بودن میزان پروتئین حمل کننده آهن، با میزان جذب ضعیف آهن در برخی سلول های مغزی ارتباط دارد. توجه کنید افراط در مصرف آهن خطرناک است و باعث افت فشار خون، سرگیجه، سردرد و حتی کما می شود. بنابراین قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

منیزیم:

این ماده معدنی در درمان حالت های خفیف این سندروم موثر است و به طور طبیعی در ماهی، مغز میوه و سبزی های سبز رنگ موجود است.

اگر چه ویتامین ها و ماده معدنی برای سلامت بدن بسیار سودمند است اما مصرف بیش از حد هر نوع مکمل تاثیر مخربی بر بدن می گذارد. بنابراین قبل از مصرف هر نوع مکمل ابتدا با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha