جدیدترین دستاوردهای پژوهشگران ژاپنی وابسته به دانشگاه پزشكی واكایاما نشان می‌دهد، پاكسازی زودهنگام معده از باكتری "هلیكوباكتر پیلوری" می‌تواند در پیشگیری از بیماری سرطان معده مفید باشد.

باكتری هلیكوباكتر پیلوری از عوامل بروز التهاب و زخم معده شناخته شده است و به عنوان عامل بروز بیماری سرطان نیز از آن نام برده می‌شود.

روزنامه یومیوری روز پنجشنبه، گزارش داد: این دستاورد در جریان یك بررسی گسترده ‪ ۱۰‬ساله بر روی چهار هزار و ‪ ۱۲۹‬بیماری كه دارای باكتری هلیكوباكتر پیلوری در معده بودند، به دست آمده است.

این دستاورد پژوهشگران ژاپنی نشان می‌دهد، خطر ابتلا به‌بیماری سرطان معده در افرادی كه پاكسازی معده خود از باكتری هلیكوباكتر پیلوری را پیش از پدیدار شدن بیماری التهاب معده با موفقیت انجام داده‌اند، نسبت به آن گروه از افرادی كه این عمل را پس از بروز التهاب معده انجام می‌دهند، ‪۴۰‬ درصد كمتر است.

به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری، دستاوردهای پیشین پژوهشگران دانشگاه هكایدو نیز نشان داده بود، اگر باكتری هلیكوباكتر پیلوری در بدن نابود شود، احتمال ابتلا به بیماری سرطان معده بسیار كاهش خواهد یافت.

پژوهشگران ژاپنی می‌گویند، نكشیدن سیگار و نخوردن غذاهای پرنمك و داشتن تعادل در انتخاب نوع خوراك می‌تواند به پیگشیری از ابتلا به بیماری سرطان معده در میان كسانی كه باكتری هلیكوباكتر پیلوری به بدن آنها سرایت كرده، كمك كند.

به گفته آنها اگر باكتری هلیكوباكتر پیلوری در كودكی به بدن سرایت كند، تا آخر عمر به زیست ادامه می‌دهد و به همین دلیل بهتر است كه هر چه زودتر آن را پاكسازی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha