سلامت نیوز : سعید حسینی اصل عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در نازایی زوجین بحث ژنتیک و درمان‌های تخصصی بر محوریت همین موضوع است که تلاش می‌شود مرکز تشخیص بیماری ژنتیکی قبل از حاملگی و همچنین علل نازایی و سقط مکرر راه‌اندازی شود تا جلوی چنین آسیب‌هایی گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تصریح کرد: در حوزه خدمات‌رسانی در حد مطلوب ما هم اکنون با دو معضل جدی روبه‌رو هستیم که بحث ناباروری زوج‌های نازا و سقط‌های مکرر و مشکلات ناشی از آن است که گاه به دلیل کم تحرکی اسپرم و به هم ریختگی عناصر ژنتیکی است که در استان اردبیل سعی کردیم با برپایی آزمایشگاه‌های مجهز زمینه تشخیصی و درمانی مطلوب را فراهم کنیم.

حسینی اصل خاطر نشان کرد: در تمام دنیا امروزه با استفاده از شیوه پی.اچ.تی تشخیص قبل از تولد و حاملگی انجام می‌شود تا سقط‌های هفته‌های اول بارداری به دلیل مشکلات نوزادان و معلولیت آنها به حداقل برسد که بستر و زمینه آن در استان اردبیل نیز فراهم شده و ما با بهره‌گیری از نیروهای خوب و کارآزموده در این زمینه سعی داریم برخی نارسایی‌ها را نیز برطرف کنیم.

این مسئول موضوع نوسانات قیمت ارز و تحریم‌ها را در تأمین نشدن داروهای مورد نیاز برای بیماران یادآور شد و اضافه کرد: بسیاری از بیماران ما امروز با مشکل تأمین و تهیه دارو و عدم حمایت بیمه‌ها در این زمینه روبه‌رو هستند که امیدواریم با پوشش بیمه‌ای مناسب هم در تأمین دارو و هم جراحی‌های محدود و سرپایی بتوانیم هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: اگر این پوشش بیمه‌ای که برخی از بیمه‌ها نیز در این زمینه به مانند بیمه سلامت ایرانیان و نیروهای مسلح شایسته همکاری داشتند به معنای واقعی اتفاق بیفتد بخش عظیمی از نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها برطرف می‌شود که همین کمبودها و عدم پوشش بیمه‌ای داروها سبب شده تا بازار سیاهی شکل بگیرد و در تهیه دارو و آمپول مورد نیاز، زوج‌های مراجعه‌کننده متحمل هزینه‌های هنگفت شوند.

مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: آزمایش‌های مختلفی در مرکز درمان ناباروری قفقاز بعد از حاملگی اتفاق افتاده و مجوز به سقط جنین دارای نقص صادر شده است.

حسینی اصل با بیان اینکه سقط جنین بعد از انعقاد نطفه و حاملگی دارای عواقب عاطفی و جسمانی برای مادر و خانواده جنین است، گفت: راه‌اندازی تشخیص بیماری ژنتیکی را در پیشگیری از حاملگی دارای نقص مؤثر می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha