سلامت نیوز : نوزادان در معرض دخانیات دچار بی قراری، دل درد (کولیک)، عفونت های تنفسی، آلرژی و تشدید علائم آن و حتی سندرم مرگ ناگهانی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد اظهار كرد: استعمال سیگار در برخی کشورها به علت تاثیرات سوء آن در مقابل کودک ممنوع است و تنفس در هوای پاک از حقوق کودک شمرده می شود.

مهرداد شکیبا با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای كودكان ادامه داد: دود ناشی از مصرف دخانیات قبل از تولد از طریق ضربان قلب مادر و تاثیر بر روی سیستم سمپاتیک کودک بصورت نامنظمی های قلبی، تپش قلب و احتمال کودکانی با کاهش وزن را افزایش می دهد.
این متخصص اطفال با اشاره به عوارض مصرف دخانیات برای كودكان گفت: مرگ ناگهانی در نوزادان در محیط های آلوده به دود دخانیات سندرم بیشتر است.

شكیبا افزود: در صورتیکه کودکی در سال های نخست در معرض دود دخانیات قرار گیرد تاثیرات غیر قابل جبرانی بر او خواهد داشت و این ضایعات ریوی تا پایان عمر در او دیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی یزد متذكرشد: شاید برخی علائم بیماری با قطع دخانیات در بزرگسال بهبود یابد اما در کودکان تا آخر عمر با آنها خواهد بود حتی اگر دخانیات حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha