سلامت نیوز : معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سالانه 25 هزار معتاد بهبود یافته تحت پوشش آموزشهای فنی و حرفه ای قرار می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدصادق فتح‌الهی در این باره اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی به دلیل ظرفیت و پتانسیل‌هایی كه دارد همواره مورد توجه جدی ستاد بوده و در قالب استراتژی متوازن نیز تعریف شده‌اند و ستاد متناسب با این استراتژی در سال‌های اخیر اقدامات جدی و اساسی را همچون راه‌اندازی مراكز نگهداری، درمان و كاهش آسیب معتادان (ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر) انجام داده است.

وی افزود: هدف این مراكز نگهداری و درمان معتادان متجاهر است كه با حكم قضایی معتادان كارتن خواب و متجاهری را كه موجب سلب آسایش و امنیت اجتماعی شده‌اند، تحت پوشش خدمات درمانی قرار می‌دهند و همزمان با فرآیند درمان آنها، برنامه كارآموزی و حرفه‌آموزی برای آنان اجرایی می‌شود.

فتح‌الهی با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر آموزش بهبودیافتگان در دوره‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران، سالانه 25 هزار نفر از افراد بهبودیافته در دوره‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند تا زمینه بازگشت آنان به جامعه فراهم شود.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد گفت: فرآیند درمان و بهبودی نیازمند حمایت جدی اجتماعی است و اگر حضور مردم و مشاركت آنان در تغییر رویه اجتماعی و تغییر نگاه سلبی صورت نگیرد، فرآیند درمان نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

فتح‌الهی اظهار داشت: سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر فرصتی برای بازآموزی بهبودیافتگان و تغییر نگاه عمومی مردم به آنان بعد از درمان و ضرورت حمایت اجتماعی بعد از دوران ترك بهبودیافتگان است و در این خصوص نیز نیازمند حضور مشاركت مردم در برخورد جدی و سرنوشت‌ساز با مواد مخدر هستیم.

وی با تاكید بر اینكه آموزه‌های دینی یكی از اساسی‌ترین ابزارهای تقویت مقابله با تهدید مواد مخدر و مصون‌سازی نسل جوان در برابر این تهدید است، گفت: به همین دلیل و به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، هماهنگی‌هایی با ستادهای نماز جمعه در استان‌ها صورت گرفته تا مباحث فرهنگی، اجتماعی و تخصصی حوزه مبارزه با مواد مخدر از تریبون مقدس نماز جمعه به گوش مخاطبان برسد.

وی در ادامه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را فرصتی برای بازگویی اقدامات و عملكردهای گذشته و ضرورت‌های آینده عنوان كرد و افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر در پی آن است كه اقدامات خود را هر چه اثربخش‌تر اجرا كند و در اجرایی كردن آنها، نیازمند پذیرش اجتماعی و همكاری و همدلی مردم، مسوولین، قوای سه گانه، نهادها و دستگاه‌های مربوطه است.

دبیر اجرایی مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: تهدید مواد مخدر جدی است و یك دستگاه به تنهایی نمی‌تواند با این تهدید عظیم بشریت مقابله كند، لذا ستاد مبارزه با مواد مخدر دست یاری به سوی همگان دراز می‌كند و معتقد است فرزندان همه آحاد این كشور در معرض این تهدید قرار دارند و اگر همگان كمك كنند می‌توان این امید را داشت كه در قالب یك حركت جهادگونه راه پیروزی را در پیش گرفت.

فتح‌الهی افزود: حوزه مبارزه با مواد مخدر به دلیل اهمیتش برای جمهوری اسلامی ایران باعث شده كه نظام، سرمایه‌گذاری‌های مهم و هزینه‌های فراوانی را در این عرصه، متحمل شود كه نمونه بارز آن جانفشانی سرمایه عظیم انسانی كشور است.

وی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران به پاس حمایت از شرافت و آبروی انسانی همچنین سلامت بشری، بیش از 3760 شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم كرده است كه به جای خود، بیانگر جدیت و پیگیری مسوولانه نظام در این عرصه است.

وی افزود: امیدواریم كشورهای منطقه و جهان قدردانی خود را از فداكاری و ایثارگری‌ جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان دهند و همانگونه كه در گفتارها و بیانیه‌های جمهوری اسلامی ایران را پرچمدار مبارزه با مواد مخدر قلمداد می‌كنند، در عمل نیز با انصراف از مواضع دوگانه و سیاست‌های نه چندان مقبول و نقض تحریم‌هایی كه در حوزه فنی موجب كارشكنی در مواجهه با این تهدید جدی بشر شده و جمهوری اسلامی ایران را دچار مضیغه كرده، تغییر ایجاد كنند.

فتح‌الهی در پایان خاطر نشان ساخت: در این صورت می‌توان امیدوار بود كه با همكاری جدی، علمی، فنی و عملی جامعه جهانی، با این تهدید عظیم به مقابله قاطعانه ‌تر و سرنوشت‌ساز پرداخت اگرچه شواهد و قرائن نشان داده كه این تضییقات تحمیل شده به بهانه تحریم هرگز نتوانسته كوچكترین خدشه و خللی در اراده و عزم جمهوری اسلامی ایران در امر خطیر مبارزه با مواد مخدر ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha