سلامت نیوز : با توجه به اهمیت شناسایی صحیح بیمار قبل از انجام اقدامات درمانی کاهش مشکلات ناشی از این موارد استفاده از دستبند شناسایی بیماران ضروری است.

علی جمالیان در گفت وگو با تسنیم ضمن اعلام مطلب فوق ،اظهار داشت: تمامی بیماران اعم از بیماران بستری و افرادی که در بخش اورژانس به صورت سرپایی بستری و مورد معالجه قرار می‌گیرند، باید از طریق دستبند مذکور شناسایی شده و این امر در راستای اهداف ایمنی بیمار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد : استفاده از دستبند شناسایی بیماران با هدف جابجـایی تخـت یـا بخـش، مراحـل مختلـف اعم از اعمـال جراحی  بیماران درکلیه مراحل درمـان ، شناسایی ناشی از عدم دقـت در خطاهای پزشکی، پیشگیری از بروز خطا و  اعمالی مانند تزریق ایمن خون ،دارو و جراحی،در یک مرکز درمانی به اجرا در می آید.

جمالیان همچنین به فرآیند شناسایی بیماران اشاره کرد و افزود : به طور کلی چهار روش برای شناسایی بیماران وجود دارد که اگر استفاده از یک روش ممکن نباشد می‌توان از روش‌های دیگر استفاده کرد. ابتدا نام کامل، تاریخ تولد و آدرس بیمار پرسیده شده ، سپس جزئیات با دستبند و پرونده پزشکی چک می‌شود.در روش دیگر اگربیمار نتواند مشخصات خود را بگوید، با پرسیدن مشخصات ازخانواده ،همراه و دیگر پرسنل که بیمار را می‌شناسند، بایداطلاعات را با دستبند شناسایی چک نمود و بیمار را شناسایی کرد.

وی اضافه کرد : در روش دیگر  بیماران ناشناس یا بیمارانی که دچار تصادفات یا صدمات شدید  شده اند مشخص شده و در نهایت بیماران بستری نیز ضروری است همیشه دستبند شناسایی داشته باشند و بیماران سرپایی نیز بادادن اطلاعات به صورت شفاهی شناسایی شوند و دستبند شناسایی داشته باشند.

دکتر جمالیان در پایان به مواردضروری استفاده از دستبند شناسایی بیمار اشاره کرد و گفت : این موارد شامل گرفتن نمونه خون ازبیمار ،  تزریق خون به بیمار ، گرفتن هرگونه نمونه ازبدن بیمار، گواهی فوت، تزریق و تجویز داروها و انتقال یا هرنوع جابجایی درداخل یاخارج از بیمارستان و گرفتن عکس رادیولوژی ازبیمار است که ضرورت دارد از دستبند شناسایی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha