سلامت نیوز : معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت از تخصیص و ابلاغ بودجه‌های جدید سلامت خبر داد و گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز که معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان است به همراه ۴۰۰ میلیارد تومان برای یارانه دارویی به وزارت بهداشت واریز می‌شود.

دکتر عباس حسنی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که بودجه حوزه سلامت که در مجلس به تصویب رسید در حال حاضر چه مراحلی را طی می‌کند، اظهارداشت: در حال حاضر این بودجه ابلاغ شده است و تخصیص‌های آن نیز اعلام خواهد شد و مقدار این بودجه تقریبا معادل سال91 است و در حدود 12 هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به این پرسش که مطالبات وزارت بهداشت در این زمینه چه مقدار است، افزود:  2 هزار میلیارد نیز مطالبات بیمه‌ای داریم.

دکتر حسنی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانید این مطالبات را بگیرید، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این مطالبات را دریافت کنیم، زیرا باید این مطالبات را پرداخت کنند و انشاءالله بعد از ابلاغ بودجه قاعدتاً باید این مطالبات پرداخت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی به چه صورت تعریف می‌‌شود، گفت:  این 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای پزشک خانواده است.

دکتر حسنی در پاسخ به این پرسش که چه مقدار از این 2 هزار و 200 میلیارد تومان را به شما پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: همه این اعتبار در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و قاعدتاً به دلیل اینکه به تازگی بودجه به تصویب رسیده است باید این اعتبار را بپردازند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این بودجه را به شما تخصیص می‌دهند، بیان داشت: امیدواریم در همین روزها تخصیص‌ها صورت پذیرد.

دکتر حسنی در پاسخ به این پرسش که تخصیص این اعتبارات چه تاثیری در حوزه‌های کلان سلامت بخصوص دارو و درمان در سطح جامعه خواهد داشت، عنوان کرد: حدود 20 درصد تخصیص‌ها را ما تاکنون گرفته‌ایم و انشاءالله مابقی اعتبارات تخصیصی را دولت ابلاغ خواهد کرد تا بتوانیم طرح پزشک خانواده را به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: براین اساس مابه‌التفاوت نرخ ارز که معادل 1800 میلیارد تومان است به همراه 400 میلیارد تومان برای یارانه دارویی گذاشته‌اند و مبالغ خوبی است را می‌توانیم در این زمینه استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha