سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر توجه ویژه وزیر بهداشت آینده بر گسترش شبکه‌ بهداشت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا مرندی در نطق میان‌دستور امروز خود در مجلس ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات اظهار کرد: از دکتر محمود احمدی‌نژاد به دلیل آن دسته از نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت و خدماتی که کرده‌اند سپاسگزاری می‌کنم.

وی افزود: حال که به فضل پروردگار حماسه سیاسی به اوج خود رسیده است تمامی تلاش همه مسئولان محترم باید در استفاده مطلوب و صحیح از این همدلی و نشاط در همه‌ی عرصه‌ها باشد و برای ارتقاء وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به طور اخص اقتصادی تلاش بی وقفه به عمل آید تا حماسه اقتصادی مدنظر مقام عظمای ولایت محقق شود.

مرندی حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، مبارزه شفاف و قاطع با مفاسد اقتصادی و تمرکز جدی برای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی و تحقق عدالت در سلامت را اولویت‌هایی دانست که باید مدنظر رئیس جمهور منتخب قرار گیرد و افزود: لازمه هرگونه توفیق در خدمت به مردم استعانت از خداوند، تکیه بر ولایت مداری و صداقت و شفافیت در عمل است؛ توصیه این جانب به آقای حسن روحانی این است که همکاران خود را از متقی‌ترین و ولایت‌مدارترین افراد انتخاب کنند.

نماینده‌ی مردم تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت گفت: نقش عوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی در سلامت انسان نقش برجسته و پررنگی است و در نتیجه‌ی اعتلای سلامت جامعه نیازمند همدلی، همفکری و همکاری جدی بخش‌های مختلف است و لازمه تحقق این همدلی توجه جدی وزرای رئیس جمهور منتخب به طور اعم و وزیر بهداشت و درمان بطور اخص است.

وی شناخت ابعاد مختلف سلامت و عوامل موثر بر آن، درک صحیح نسبت به چگونگی تامین و حفظ سلامت جامعه را مهم عنوان کرد و ادامه داد: بر اولویت بهداشت و درمان نه فقط در شعار بلکه در عمل هم باید تاکید شود، سلامت مردم محروم و روستاییان در اولویت قطعی باید قرار بگیرد و تحت فشارهای گوناگون اعتبارات محدود کشور در چاه بی‌انتهای درمان به هدر نرود و از تجارب دیگر کشورها به ویژه کشورهای غربی و صنعتی که پس از ده‌ها سال تاکید بر خدمات فوق تخصصی حالا به این نتیجه رسیده‌اند که بهره‌مندی از مراقبت‌های اولیه راه نجات است استفاده شود.

مرندی همچنین گفت: بررسی غربی‌ها نشان داده است که نقش خدمات مدرن و تجهیزات پیچیده‌ی پزشکی در سلامت جامعه کمتر از 4 درصد می‌باشد و به همین دلیل آمریکایی‌ها در طی سالهای اخیر مشغول الگوبرداری از شبکه خدماتی درمانی ما در بعضی از استان‌های خود می‌باشند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: وزیر محترم آینده بهداشت و درمان باید بر ارتقاء کیفت و کمیت شبکه‌ی بهداشت درمانی و گسترش آن به شهرها اهتمام ویژه داشته باشد و طبیعی است کمیسیون بهداشت و درمان و مجلس شورای اسلامی از وزیری با چنین ویژگی‌ها حمایت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha