سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: طی تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده قرار است، امسال بیش از ۹۸ درصد نوآموزان از بدو ورود به مدرسه تحت پوشش برنامه سنجش سلامت قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علی سنگی در این باره گفت: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته این برنامه از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به این که سال گذشته 97 درصد دانش آموزان تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌ها را به سمتی می‌بریم که جمعیت دانش‌آموزی ساکن در مناطق صعب العبور، روستاها و عشایر تحت پوشش قرار گیرند و اگر این اتفاق رخ دهد، انتظار می‌رود که بیش از 98 درصد دانش‌آموزان از بدو ورود به پایه اول ابتدایی تحت پوشش این برنامه قرار بگیرند.

سنگی تصریح کرد: در اجرای برنامه سنجش سلامت نوآموزان، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اندازه‌گیری قد و وزن، رسم شاخص توده بدنی BMI ، بررسی هوش و استعداد تحصیلی و معاینات کامل پزشکی انجام می‌شود، همچنین در صورت مشاهده هر گونه اختلال در سلامت، به مراحل تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تایید سلامت دانش‌آموز توسط همکاران بهداشتی، شناسنامه سلامت دانش‌آموزان تکمیل و دانش‌آموز جهت ثبت‌نام قطعی به مدرسه ارجاع داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha