سلامت نیوز : منصور گتمیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری سمینار تازه‌های فشار خون که در بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار شد این سمینار را بزرگترین برنامه آموزشی فوق‌تخصصی در حوزه فشارخون عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی اظهار داشت: بار اقتصادی ناشی از عارضه فشار خون که در کشورها ایجاد می‌شود برگرفته از نوع تغذیه، درمان‌های دارویی، استرس و ورزش نکردن است اگر چه پیشرفت‌های علمی زیادی در زمینه عارضه فشار خون صورت گرفته است اما این بیماری بدون علامت حرکت کرده تا جایی‌که 20 تا 50 درصد مبتلایان به فشار خون از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

گتمیری اطلاع‌رسانی در مورد فشارخون و آگاهی دادن به مردم را از نکاتی برشمرد که می‌تواند به راحتی جلوی شیوع این عارضه را بگیرد.

وی تصریح کرد: 20 تا 30 درصد جمعیت عمومی کشورهای مختلف با فشارخون درگیر هستند و هر چه شاخص‌های عمومی سلامت و سن امید به زندگی در یک جامعه بهتر باشد فشار خون نیز رو به افزایش می‌رود چون شاخص‌های سلامت جلوی بیماری‌های عفونی و عوامل مرگ و میر را گرفته و با افزایش طول عمر بیماری‌های غیر واگیر نیز افزایش می‌یابد.

به گفته مدیر آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی در طول 3 دهه گذشته میانگین طول عمر در کشور ما از 50 سال به بالای 70 سال افزایش یافته که پوشش کامل واکسیناسیون و از طرف دیگر کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد از دلایل دیگر افزایش طول عمر و شیوع فشار خون به شمار می‌رود.

گتمیری به دلایل شیوع فشارخون بین جوامع اشاره کرد و گفت: افزایش وزن، کم‌تحرکی، استرس، آلودگی هوا، توسعه شهرنشینی به شیوع فشار خون در کشورها دامن زده است تا جایی که سازمان جهانی بهداشت امسال را با شعار فشار خون را جدی بگیریم آغاز کرد.

جدیدترین راهکارهای تشخیصی و پیشگیری از فشارخون در سمینار تازه‌های فشارخون به همت مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران پنجم تا هفتم در حوزه های مختلف ارائه می شود.

متخصصان رشته‌های مختلف حوزه پزشکی می‌‌توانند برای شرکت در این سمینار در تالار بیمارستان امام خمینی(ره) حضور یابند و از 9 تا 12 امتیاز بازآموزی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha