دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 76529

قسمت نامرئی این نور که حاوی اشعه UV است مسئول اثرات مضر بر روی پوست از جمله پیری زودرس، آفتاب سوختگی، سرطان پوست و غیره است.

افراد طاس روی سرشان ضد آفتاب بزنند

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و زیبایی تاکید کرد: افراد طاس برای محافظت از پوست سر خود در برابر آفتاب، از ضد آفتاب استفاده کنند.

دکتر مهرداد ملک در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به این که نور آفتاب از دو قسمت مرئی و نامرئی تشکیل شده، اظهار داشت: قسمت نامرئی این نور که حاوی اشعه UV است مسئول اثرات مضر بر روی پوست از جمله پیری زودرس، آفتاب سوختگی، سرطان پوست و غیره است.

وی با بیان اینکه استفاده از ضد آفتاب‌ها تا حدی می‌تواند از این اثرات مضر جلوگیری کند، گفت: ضد آفتاب‌ها به طور 100 درصد نمی توانند مانع اثرات مضر آفتاب شوند و استفاده از آنها مجوز حضور طولانی مدت در زیر نور آفتاب نمی‌باشد.

به گفته این متخصص پوست و زیبایی، استفاده از ضد آفتاب‌ها بسته به سن، موقعیت جغرافیایی، فصل، شغل، میزان قرارگیری در نور آفتاب و ... متفاوت است.

وی معتقد است: استفاده از ضد آفتاب برای نوزادان زیر شش ماه ضروری نیست و بهتر است برای محافظت آنها از نور آفتاب به پوشاندن آنها بسنده کرد.

به گفته ملک از سن شش ماهگی استفاده از ضد آفتاب ضروری است که مهمترین فاکتور مدنظر برای استفاده از آنها نیز SPF ضد آفتاب است.

وی اظهارداشت: ضد آفتاب‌هایی که SPF آنها بالاتر از 15 است برای استفاده تمام سنین مناسب هستند و می توانند از 93 درصد از اثرات مضر آفتاب جلوگیری کنند.

به گفته ملک، رنگ و ضخامت قابل قبول و همچنین از بین نرفتن ضدآفتاب با تعریق و شستشو می تواند فاکتورهای مناسبی به منظور انتخاب ضد آفتاب مناسب باشد.

این متخصص پوست و زیبایی تاکید کرد: علاوه بر صورت، دستها، پشت گردن، پشت گوش و حتی پوست سر افراد طاس نیز باید توسط ضد آفتاب برای محافظت هرچه بهتر پوست پوشانده شود.

ملک معتقد است: استفاده از ضد آفتاب در افرادی که دچار طاسی سر هستند بسیار مهم است، زیرا آفتاب به صورت مستقیم به پوست سر آنها برخورد می‌کند.

این متخصص پوست ساعت 9 صبح و 3 بعدازظهر را بدترین ساعت تابش آفتاب به لحاظ اثرات مضر آن عنوان و توصیه کرد: بهتر است افراد تا حد امکان در این ساعات در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha