سلامت نیوز : متخصص گوش و حلق و بینی گفت: سردرد شدید و دردناک صبحگاهی، گرفتگی بینی، آبریزش و خلط در ته گلو از علائم درد سینوزیتی حاد است.

نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: افرادی که هنگام بیدار شدن از خواب با سردرد شدید و دردناک، گرفتگی بینی، آبریزش و خلط در ته گلو مواجه هستند به درد سینوزیتی حاد مبتلا شده اند که در میانه روز از میزان سردرد کاسته شده ولی درد مختصری باقی خواهد ماند.

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: این دسته از بیماران از نظر ظاهری علائم خاصی ندارند اما پس از معاینه از بینی آنها متوجه تورم شدید مخاط بینی می‌شویم.

قهاری ادامه داد: اگر این سردردها درمان نشود یا به صورت نیمه درمان شده، رها شود، گاه گاهی‌فرد با سردرد مواجه می‌شود سردردی که به شدت اولیه نیست اما به صورت مزمن و دائمی وجود دارد و در نقاط مختلف پیشانی، بالای ابرو و زیر چشم با فشار انگشتان درد احساس می‌شود.

متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: بعد از عکسبرداری متوجه کدر بودن سینوس‌های فکی در این افراد می‌شویم و بعضی اوقات نیز یک سینوس پر از التهاب و عفونت و ماده چرکی در این افراد می‌بینیم.

قهاری با بیان این مطلب که در سینوس مزمن دردهای اولیه وجود ندارد ادامه داد: اگر بیمار دوباره سرما بخورد یا در معرض باد سرد قرار بگیرد می تواند علائم حاد را به خود بگیرد یعنی بیمار دچار گرفتگی بینی و ترشحات عقب حلق می‌شود و در رادیوگرافی تورم مخاط سینوس و پولیپ داخل سینوس دیده می‌شود.

متخصص گوش و حلق و بینی افزود: این پولیپ ممکن است در داخل بینی رشد کند و باعث گرفتگی بینی شود.

قهاری ادامه داد: سینوس‌های مزمن عمدتاً زمینه‌های آلرژی و عفونی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha