سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۹
کد خبر: 76552
سلامت نیوز : پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن است. این لایه نیم میلیمتری قادر به حفاظت از ماهیچه، استخوان و سایر اندام داخلی بدن است. پوست نقش مهمی در سلامتی ایفا می‌كند. دفع سموم اصلی بدن توسط پوست انجام می‌شود. پوست تنها رابط بدن با محیط است. علائم بسیاری از واكنش‌های داخلی بدن توسط پوست آشكار می‌شود. رنگ پوست یكی از مهم‌ترین شاخص‌های ژنتیكی است، سنتز ویتامین D توسط پوست انجام می‌شود و پوست تنها مسئول حس لامسه است، از طرفی پوست بدن زیستگاه ۱۰۰۰ گونه متفاوت از باكتری هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ متاسفانه اكثر افراد فقط نگران پوست صورت و نهایتا ًدست خود هستند و از حفاظت كل آن غافلند. جالب است بدانید كه روزانه حدود ۲ میلیون سلول پوستی از بین می‌روند؛ آیا تابه حال باخود فكركرده اید كه چه بر سر اجساد این سلول‌ها می‌آید؟ این سلول‌های مرده در سطح پوست باقی می‌مانند. گاهی افراد تا پایان عمر خود از وجود این سلول‌های مرده بی‌اطلاع هستند و برخی نیزترجیح می‌دهند كه با آنان همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند. هر دو گروه سخت دراشتباه هستند چراكه فرصت تنفس به پوست خود را تا پایان عمر از دست می‌دهند.

یك روش ساده برای پاكسازی پوست وجود دارد كه اكثر افراد از آن هیچ اطلاعی ندارند و آن برس زدن پوست است.پوست نیز مانند مو نیاز به برس دارد. برس كشیدن پوست باعث افزایش گردش خون و دفع سموم زاید بدن می‌شود. دفع بخشی از سموم بدن به عهده كلیه و كبد است و دفع بخش باقی مانده به عهده پوست است. برس زدن پوست باعث بهبود عملكرد غدد لنفاوی و تحریك كانال‌های لنفی می‌شود. غدد لنفاوی در سراسر بدن وجود دارند و در ارسال غذا به سلول‌ها كمك می‌كنند.برس زدن پوست باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.برس كشیدن پوست از بروز برخی عفونت‌های باكتریایی و ویروسی جلوگیری می‌كند و باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.پوست بدن انسان به مرور زمان و با گذشت سن شل می‌شود؛ برس زدن از شل شدگی پوست جلوگیری می‌كند.

با برس زدن پوست می‌توان از بروز سلولیت جلوگیری كرد.سلولیت به تجمع چربی در برخی از نقاط بدن گفته می‌شود كه موجب بروز ناهمواری در سطح پوست می‌شود. سلولیت معمولاً در اندام تحتانی بدن و اغلب در زنان دیده می‌شود. برس زدن پوست موجب رفع خستگی و افزایش آرامش می‌شود و از پیری زودرس جلوگیری می‌كند. بهتر است این كار هر روز قبل از استحمام انجام شود. برس در ابتدا باید با فشار كمی روی پوست قرارگیرد و پس از مدتی فشار افزایش یابد.برس پوست باید از پاها شروع شود و جهت آن به سمت قلب باشد. مدت زمان لازم برای این فرآیند باید حدود ۵ دقیقه باشد، در این حالت پوست گلبهی رنگ می‌شود كه نتیجه اثر بخشی آن است. برس پوست كاملاً شخصی است و باید هفته‌ای یك بار شسته شود. با نگاهی دقیق می‌توان دریافت كه این فرهنگ از سالها قبل در ساكنین آسیا وجود داشته است و آنان توسط یك پارچه ضخیم در حمام پوست خود را پاكسازی می‌كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha