سلامت نیوز : مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا و به خصوص وبا در فصل گرما خبر داد.

دکتر «حسین بیگلری» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این خبر، افزود: این قبیل بیماری‌ها مبنای کار برای پیشگیری است و خوشبختانه تاکنون موردی از وبا (شاخص‌ترین بیماری‌ فصل گرما) در کشور گزارش نشده است.

وی افزود: علاوه بر وبا، تیفوئید، هپاتیت A و E ، بوتولیسم (بیماری کنسرو)، موارد اسهال خونی و طغیان‌های ناشی از موارد بیماری‌های روده‌ای از بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذای آلوده است.

به گفته‌ی مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه، پیش از آغاز فصل گرما در این‌باره تمهیدات لازم در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم و کادر پرسنل بهداشتی و درمانی انجام شد.

بیگلری هم‌چنین از آماده‌سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تهیه پودر «او.آر.اس»، سرم‌های رینگر( غذایی) و آنتی‌بیوتیک‌های احتمالی مورد نیاز خبر داد.

وی افزود: این داروها در صورت نیاز به مقدار کافی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان قرار می‌گیرد.

مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه، گفت: اطمینان از سلامت آب برای نوشیدن، شست‌وشوی ظروف، استحمام و شنا، خودداری از مصرف غذاهای غیرمطمئن از طریق دستفروشان، استفاده از آب معدنی در مسافرت‌ها و یا آبی که حداقل به مدت یک دقیقه در دمای جوش قرار گرفته باشد از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذای آلوده است.

بیگلری یادآور شد: هم‌چنین استفاده از مواد غذایی در نخستین فرصت پس از پخته شدن و نگهداری آنها در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه، ضدعفونی کردن و گندزدایی سبزیجات و میوه‌ها، جلوگیری از ورود حشرات و به‌خصوص مگس به نزدیکی مواد غذایی و شست‌وشوی منظم دست‌ها با آب و صابون پیش از تهیه و مصرف مواد غذایی از راه‌های پیشگیری از ابتلاء از این بیماری‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha