سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 76564
سلامت نیوز : مطالعات جدید نشان می‌دهد نوزادانی که از شیرمادر تغذیه شده‌اند بیش از والدینشان به موقعیت‌های اجتماعی بالاتر دست پیدا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محققان با بررسی اطلاعات مربوط به 34 هزار انگلیسی که در سال‌های 1958 یا 1970 میلادی متولد شده بودند، طبقه اجتماعی آنان را در سن 33 یا 34 سالگی با وضعیت پدرانشان مقایسه کردند.

در میان افراد شرکت‌کننده در این مطالعه، اشخاصی که با شیرمادر تغذیه شده بودند، بیشتر سلسله مراتب اجتماعی را در بزرگسالی طی کرده و از نظر شغلی به جایگاه اجتماعی بالاتری نسبت به پدرانشان دست پیدا کرده بودند.

در این مطالعه آمده است در حالی که تغذیه با شیرمادر، شانس ارتقای اجتماعی را تا 24 درصد افزایش می‌دهد، شانس از دست دادن این موقعیت را نیز تا 25 درصد کاهش می‌دهد.

این مطالعه حاکی از آن است که تغذیه با شیرمادر رشد سیستم عصبی کودک را تقویت می‌کند که در نتیجه این پیشرفت به کسب توانایی‌های شناختی بهتر و کسب جایگاهی مناسب‌تر در اجتماع منجر می‌شود.

کودکان تغذیه شده با شیرمادر کمتر با علائم استرس‌های احساسی که بر موفقیت آنان در زندگی‌ اجتماعی‌شان تاثیر می‌گذارند، مواجه‌اند.

در مطالعات پیشین نیز تایید شده است که اکثر مواد مغذی موجود در شیرمادر به رشد شناختی کودک کمک می‌کند. همچنین ارتباط پوستی مادر و نوزاد، الفت بین آنان را افزایش می‌دهد و از استرس کودک می‌کاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha