سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 76565
سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی بیمه‌ها هنوز قیمت‌های جدید و مصوب داروهای ایرانی را لحاظ نکرده‌اند، از قیمت گذاری داروهای خارجی در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر عباس حاجی‌ آخوندی در گفت‌وگو با (ایسنا)، به این پرسش که آیا همچنان داروهایی چون انسولین در قالب سهمیه‌ای توزیع شده و به دست بیمار می‌رسند، پاسخ داد و عنوان کرد: داروهای سهمیه بندی مربوط به نظام تامین داروهای ماه به ماه و لب به لب است و یکی از سیاستهای ما از بین بردن سهمیه بندی‌هاست.

وی ادامه داد: با افزایش و ارتقای تولیدات داخل و برپایی نهضت تجاری سازی داروها قطعا وضعیت متفاوت خواهد شد و با تصمیم سازی مبتنی بر هم اندیشی و مشارکت فکری و تخصصی گسترده نخبگان و مدیران منظومه دارویی که اکنون در حال انجام است بهترین راهبردهای توسعه و تامین دارو تدوین و اجرا خواهد شد.

حاجی‌ آخوندی با بیان اینکه برخی بیمه‌ها هنوز قیمت‌های جدید داروهای ایرانی را لحاظ نکرده‌اند، اظهار کرد: برای قیمت‌گذاری با بیمه مکاتباتی انجام شده و بزودی قیمت‌های جدید را می‌پذیرند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه داروهای خارجی هنوز قیمت‌گذاری نشده است، گفت: از انبارها بازرسی انجام و مشخص شد هنوز ذخایر داروهایی که با ارز مرجع وارد شده بودند، تمام نشده است. البته ممکن است قیمت‌گذاری داروهای خارجی نیز بزودی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha