سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 76569

سلامت نیوز : یک فوق تخصص زنان و زایمان با بیان این که جدا شدن‌ جفت‌ از دیواره‌ رحم‌ در سه‌ ماهه آخر بارداری‌ شایع است، گفت: فشار خون‌ و سن‌ بالاتر از 35 سال‌ از مهمترین عوامل افزایش خطر جدا شدن زودرس جفت محسوب می‌شود.

دکتر محبوبه شیرازی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این که جدا شدن‌ جفت‌ از دیواره‌ رحم‌ در سه‌ ماهه آخر بارداری‌ شایع است، افزود: خونریزی، درد مختصر یا تنها احساس‌ ناراحتی‌، درد شدید در پایین‌ شکم‌ یا پایین‌ کمر از مهمترین علائم جدا شدن جفت قبل از زایمان است.

وی زیاد بودن‌ فشار خون‌ و سن‌ بالاتر از 35 سال‌ را از مهمترین عوامل افزایش خطر در جداشدن جفت عنوان کرد و گفت: سیگار کشیدن‌، زیاد بودن‌ تعداد بارداری‌های‌ قبلی‌، وارد آمدن‌ ضربه‌ مستقیم‌ به‌ رحم‌، سابقه جدا شدن زودرس جفت در بارداری قبلی‌، چندقلویی و مصرف‌ مواد مخدر (به‌ خصوص‌ کوکایین‌) از دیگر عوامل افزایش خطر محسوب می شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که اگر جدا شدگی و خونریزی شدید باشد بستری‌ شدن بیمار در بیمارستان‌ ضروری‌ است‌، گفت: اگر جدا شدگی‌ جفت‌ خفیف‌ باشد، امکان‌ دارد که‌ پس‌ از بررسی و‌ مراقبت‌ دقیق‌ بتوان تا رسیدن بارداری به سن طبیعی (39 هفتگی) صبر کرد ولی‌ تولد نوزاد باید به‌ روش‌ سزارین‌ انجام شود.

این فوق تخصص زنان و زایمان با تاکید بر اینکه زنانی که سابقه جدا شدن از جفت را در بارداری‌های قبلی دارند و قصد باردار شدن دارند، باید تحت نظر پزشک باشند، افزود: خونریزی در بارداری (هر مقدار که‌ بیش‌ از لکه‌ بینی مختصر باشد) از علایم خطر است و علت مشکل باید توسط پزشک معالج مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha