یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7657

سال گذشته درخصوص تعرفه ها و مالیات و آرم طرح ترافیك مشكلات زیادی داشتیم كه با هماهنگی های صورت گرفته برای سال 86 آن ها را مرتفع كردیم.

پارسال مشكلات زیادی داشتیم
دكتر صدر رئیس سازمان نظام پزشكی در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در اوایل اردیبهشت براساس وظایف سازمان نظام پزشكی سقف تعرفه ها را اعلام كردیم كه با موافقت وزارت بهداشت و درمان نیز همراه بود و در حوزه تعیین مالیات گروه پزشكی در بهار تشكیل جلسه داده و 23 اسفند با سازمان امور مالیاتی، توافقنامه ای امضا كردیم كه چارچوب ها مشخص شد.
وی ادامه داد: درخصوص مالیات ها هنوز مشكلاتی وجود دارد و سازمان امور مالیاتی هر سال می خواهد مالیات ها را بیشتر كند كه ما موافق این امر نیستیم بنابراین كاری كه سازمان نظام پزشكی انجام داد این بود كه از مالیات پزشكان كسر كند به خصوص پزشكان عمومی كه سه چهارم جامعه پزشكی را تشكیل می دهند.
رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: دغدغه دیگر سازمان نظام پزشكی تعزیرات حكومتی بود كه در شهرهای مختلف با همكاران برخورد داشتند و امسال همان تعرفه  های سازمان نظام پزشكی را اعلام كردند و برخوردها خیلی به ندرت اتفاق افتاد.
** دو مشكل در  حوزه اقتصاد درمان وجود دارد
دكتر صدر در خصوص مشكلات حوزه سلامت تصریح كرد: دو مشكل در حوزه اقتصاد درمان و بهداشت مربوطه وجود دارد اساساً به دلیل این كه سرمایه گذاری مناسبی در حوزه سلامت وجود نداشته و كافی نیست برای برآورد نیازهای درمانی، سهم مردم در پرداخت هزینه های درمان افزایش پیدا كرده و براساس قانون برنامه چهارم توسعه باید تا پایان این برنامه سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی به زیر 30 درصد برسد.
صدر ادامه داد: هم اكنون این امر در كشور ما كاملاً برعكس است و سهم مردم در پرداخت هزینه های درمانی 70 درصد بوده  كه خود مشكلی جدی است  و در حوزه اقتصاد درمان نامه و بیانیه در اشكال مختلف نوشتیم كه اول دولت براساس قانون اساسی اعتبارات را در حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهد تا بار از دوش مردم برداشته شود.
وی گفت: هم اكنون سرانه درمان كمتر از 50 درصد است كه این برای سرانه امسال باید حوالی 8500 تومان باشد كه 4500 تومان است و كفایت نمی كند و تا این مسئله اصلاح نشود مشكلات ادامه پیدا می كند.
صدر تأكید كرد: مشكل دیگری كه وجود دارد رفتار سازمان های بیمه گر است در همه جای جهان سازمان های بیمه گر برای برداشتن بار مالی در مواتع لزوم از دوش مردم فعالیت می كنند اما در كشور ما این قضیه برعكس است و نخستین قشری كه از مشكلات مردم در حوزه بهداشت و درمان متأثر می شود و آسیب می بیند خود جامعه پزشكی است بنابراین برای اصلاح سرانه درمان باید اعتبارات بیشتری گذاشته شود.
** بهترین تبلیغ برای طبیب كیفیت درمان است
صدر در خصوص اهم فعالیت های سازمان نظام پزشكی ادامه داد: یكی از نكاتی را كه این سازمان دنبال می كند این است كه قرار است سازمان نظام پزشكی حفظ شود و جزو یكی از برنامه های جدی است و برگزاری سمینارهای اخلاق پزشكی و نیز ایجاد ستاد ترویج اخلاق پزشكی در این سازمان از جمله كارهای انجام شده در این زمینه می باشد كه جزو شاخص های جامعه پزشكی است.
وی گفت: تبلیغات نامناسب زیبنده جامعه پزشكی نیست و بهترین تبلیغ برای طبیب كیفیت درمان است كه شامل تمام اصول اخلاق پزشكی و امور درمانی می شود.
صدر با اشاره به برخی از اقدامات خداپسندانه و بشر دوستانه جامعه پزشكی تأكید كرد: ویزیت رایگان بیماران در شب های خاص و ایام شهادت و سوگواری یكی از اقدام های زیبای جامعه پزشكی است كه در سطح گسترده ای انجام شد و اثر مطلوبی نیز در بین مردم داشت كه جزو یكی از اعمال پسندیده ای است كه بیش از هزار نفر از اقشار مختلف جامعه پزشكی از این حركت زیبا استقبال كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha