سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 76577
سلامت نیوز : رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی از بحرانی شدن اوضاع جسمانی «نلسون ماندلا» خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ «جاکوب زوما» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد: شرایط جسمی نلسون ماندلا رییس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی بحرانی است.ماندلا 2 روز پیش بار دیگر به دلیل عفونت ریه در بیمارستانی در «پرتوریا» بستری شد.

زوما در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود ماندلا را پدر دموکراسی کشور خواند و گفت مردم این کشور باید بدانند که وی به دلیل بالا رفتن سن دچار مشکلات سلامتی شده است.زوما افزود: این مردی است که مبارزه کرده و زندگی خود را در زندان گذرانده، طولانی مدت زندانی در آفریقای جنوبی را سپری کرده است.

زوما به خبرنگاران گفت: وی نمی‌تواند توضیحات بیشتری درباره وضع سلامتی ماندلا ارائه کند و از مردم آفریقای جنوبی خواست برای سلامت او دعا کنند.وی خاطر نشان کرد که پزشکان تمام تلاش خود را در جهت بهبودی نلسون ماندلا به کار برده‌اند.

هفته گذشته وضعیت سلامت ماندلا کمی بهبود یافته بود اما عفونت گسترده ریه، نفس کشیدن را برای او دشوار کرده و از طرفی نیز مردم آفریقا را دچار نگرانی کرده است.ماندلای 94 ساله در آوریل سال جاری میلادی نیز به دلیل بیماری ذات‌الریه در بیمارستان بستری شده بود.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، هم اکنون یک چهره سرشناس دولتمرد است که همچنان در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌دارد.وی را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان «مادیبا» می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha