سلامت نیوز : کارشناسان علوم پزشکی در انگلیس اعلام کردند: بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید قرار است از این پس در بین هزاران زن انگلیسی با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان، داروی پیشگیری از این بیماری توزیع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ کارشناسان موسسه ملی سلامت و مراقبت در انگلیس اعلام کردند: مصرف روزانه داروی «تاموکسیفن»‌ به مدت پنج سال می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 40 درصد کاهش دهد.

ابتلای بستگان نزدیک همچون مادر، خواهر، عمه و خاله به سرطان پستان احتمال ابتلا به این بیماری را در دختران و زنان خانواده تشدید می‌کند.

پیشنهاد این موسسه انگلیسی به زنان سالم برای مصرف داروهای پیشگیری از سرطان پستان برای اولین بار در بین کشورهای اروپایی مطرح شده است.

دولت اسکاتلند هم اعلام کرده است: برای زنانی که دو یا سه عضو خانواده‌شان به این بیماری مبتلا شده‌اند، انجام این دوره درمانی توصیه می‌شود.

پزشکان مرکز ملی سلامت و مراقبت انگلیس اظهار داشتند: زنانی که بالاتر از 35 سال سن دارند و به دلیل سوابق خانوادگی یا ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان پستان هستند باید در طرح درمان دارویی پیشگیری‌کننده گنجانده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha