سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 76581
سلامت نیوز : معاون امور پرستاری وزارت بهداشت به تشریح اولویت‌های این معاونت در وزارت بهداشت پرداخت و بر ضرورت اجرای طرح هیات علمی بالینی پرستاران، بهبود مهارت‌های ارتباطی در شرایط غیرمتعارف، راه‌اندازی صدای مشاور و گسترش خدمات مبتنی بر جامعه پرستاران تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مسعود فلاحی در مراسم تقدیر از دولت و سایر دست‌اندرکاران تحقق پنج مصوبه تاریخی در عرصه پرستاری کشور و رونمایی از سند تحول حرفه پرستاری در نظام سلامت که هم‌اکنون در حال برگزاری است، با بیان اینکه در دولت نهم و دهم اتفاقاتی افتاد که در نهایت منجر به ارتقای وضعیت پرستاران شد، گفت: پرستاران با وجود اینکه 50 درصد از کادر درمان را تشکیل می‌دهند در مجموعه مدیریت نظام سلامت حضور نداشتند.

وی ادامه داد: به همین خاطر مدیریت پرستاری توسط غیرپرستاران اعمال می‌شد، اما اکنون با تشکیل معاونت پرستاری، این امکان به وجود آمده است تا پرستاران بتوانند در تصمیم‌گیری‌هایی که برای این حرفه انجام می‌شود، مداخله کنند.

فلاحی با بیان اینکه تشکیل معاونت پرستاری باید تاثیر خود را در بهبود مراقبت از بیماران، کم شدن عود بیماری‌ها، کاهش هزینه‌های سلامت، رضایتمندی بیماران و در نهایت بهبود و ارتقای وضعیت پرستاران را به دنبال داشته باشد.

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اینکه متعهد به قوانین برنامه توسعه، نقشه علم و فناوری کشور، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول سلامت و سند تحول پرستاری هستم، گفت: آموزش به بیماران و خانواده‌ها از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی معاونت پرستاری است که به طور جدی پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ارتقای وضعیت پرستاری در کشور پرداخت و گفت: قطعا پیگیری خدمات پرستاری در منزل باید ادامه پیدا کند تا منجر به کاهش بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شود.

فلاحی اضافه کرد: قصد داریم «صدای مشاور» را راه‌اندازی کنیم تا بیماران بتوانند با پرستاران در تماس بوده و مشکلات خود را با آنها مطرح کنند.

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت به ضرورت ایجاد و گسترش خدمات مبتنی بر جامعه اشاره و گفت: در تمام کشورهای پیشرفته شاهد فعالیت پرستاران در مدرسه هستیم، به هر حال در میان دانش‌آموزان، بیماران هم هستند و نیاز به پرستار مدرسه‌ها وجود دارد. پرستاران باید وارد جامعه شوند و خدماتشان منوط به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نباشد.

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت همچنین به اجرای طرح هیات علمی بالینی پرستاران اشاره کرد و گفت: برنامه دیگری که با تشکیل معاونت امور پرستاری پیگیری خواهد شد، بهبود مهارت‌های ارتباطی در شرایط غیرمتعارف است، زیرا رابطه پرستار با بیمار و خانواده‌اش در یک شرایط ویژه اتفاق می‌افتد و مردم انتظار دارند پرستاران آنها را که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری‌ها هستند، درک کنند. بنابراین ارتقای مهارت‌های ارتباطی پرستاران در این خصوص ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha