سلامت نیوز : سند تحول حرفه پرستاری در نظام سلامت با حضور دکتر محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌ جمهور و جمعی از دست‌اندرکاران و مسوولان سازمان نظام پرستاری رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد میرزابیگی در مراسم تقدیر از دولت و سایر دست‌اندرکاران تحقق پنج مصوبه تاریخی در عرصه پرستاری کشور و رونمایی از سند تحول حرفه پرستاری در نظام سلامت که هم‌اکنون در حال برگزاری است، با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم مقاطع طلایی برای جامعه پرستاری بودند، عنوان کرد: شروع و پایان دولت دکتر احمدی‌نژاد برکات بسیاری برای پرستاران به ارمغان آورده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به پنج مصوبه تاریخی اخیر جامعه پرستاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری یک سازمان حرفه‌ای غیرسیاسی است که با شکل‌گیری معاونت امور پرستاری در وزارت بهداشت، وضعیت خوبی پیدا کرده است. البته همکاران ما در وزارت بهداشت باید مراقب باشند درگیر باد و باران‌های سیاسی نشوند و اقتدار پرستاری را حفظ کنند.

رییس سازمان نظام پرستاری به دستاوردهای عرصه پرستاری طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: وضعیت پرستاران طی سال‌های دور چندان مناسب نبود. به عنوان مثال اواخر سال 54 تنها حدود سه تا 4000 فارغ‌التحصیل در سال داشتیم؛ یا در سال 83 میانگین حقوقی پرستاران حدود 130 هزار تومان بود. همه مسائلی که در آن زمان تحقق آن برای پرستاران یک آرزو بود، اکنون در قالب قوانین مصوب شده است.

میرزابیگی ادامه داد: به عنوان مثال 23 هزار مجوز استخدام پرستاری صادر و پرستاران بکارگیری شده‌اند. همچنین قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، قانون ارتقای بهره‌وری کارکنان بالینی، تثبیت جایگاه پرستاران با تشکیل معاونت امور پرستاری، به عضویت درآمدن در شورای عالی بیمه و سلامت و گسترش دانشکده‌های پرستاری و ارتقای برنامه‌های درسی آنها از جمله این دستاوردها هستند که در قالب قوانین مصوب یا به اجرا درآمده‌اند و یا در انتظار تحقق هستند.

رییس سازمان نظام پرستاری در ادامه به حل برخی مشکلات رفاهی پرستاران در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: تاکنون 11 هزار مسکن پرستاری در حال ساخت است که از تعداد 5500 مسکن تحویل پرستاران شده، همچنین تعاون ملی پرستاران شکل گرفته و مجموعه‌های تفریحی و زیارتی در مشهد مقدس و برخی استان‌های دیگر ساخته شده است. بیمه پیشگامان سلامت نیز ویژه پرستاران راه‌اندازی شده است و نظام پرستاری به عضویت شورای بین‌الملل پرستاران درآمده است.

وی با بیان اینکه سند تحول حرفه پرستاری در نظام سلامت که امروز رونمایی شد راه جدیدی را پیش روی ما باز خواهد کرد، گفت: نمی‌گوییم وضعیت پرستاران ایده‌آل و آرمانی شده، بلکه در حال حرکت به سمت ایده‌آل‌ها هستیم و امیدواریم تعامل مثبت دولت با پرستاران در دولت آتی نیز ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha