سلامت نیوز :فاطمه رخشانی، معاون امور بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری معاونان بهداشتی و مسئولان پزشک خانواده در جمع خبرنگاران گفت: پزشک خانواده دیگر بحث آزمایشی ندارد بلکه ما از مرحله آزمایش عبور کرده‌ایم و در هر جایی که امکان بودجه‌ای میسر شود پزشک خانواده را شروع می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ما در 10 استان کار پزشک خانواده را شروع کردیم و در دو استان مازندران و فارس وارد سطح 2 و 3 خدمت شده‌ایم.

رخشانی تأکید کرد: ما آمادگی داریم که در تمام استانها پزشک خانواده را شروع کنیم و میزان پیشرفت در دانشگاه‌هایی که امسال کار را شروع کرده‌اند نسبت به دانشگاه‌هایی که پارسال طرح پزشک خانواده را در دست گرفتند پیشرفت بیشتری داشته است چرا که از تجربه دیگران استفاده کرده‌اند و باعث شده که کارشان رشد بیشتری داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما در بحث پزشک خانواده دیگر برای متقاعد کردن حرفی نداریم و همه می‌دانند که پزشک خانواده باید باشد و همه در اجرای آن تلاش می‌کنند اگر چه با مشکلات ریز و درشت مواجهیم.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر روند همکاری بیمه‌ها چگونه است گفت: بیمه‌ها بهتر از گذشته عمل می‌کنند چرا که نتایج پزشک خانواده در دو استان قبلی را دیده‌اند و مشاهده کرده‌اند که اجرای پزشک خانواده هم در صرفه‌جویی، هم در رضایتمندی و هم در سامان دهی ارائه خدمت نتایج اولیه خوبی داشته است و بیمه‌ها متقاعد شده‌اند که با تمام امکانات و ظرفیت‌ها وارد این حیطه شوند.

رخشانی با بیان این مطلب که ما خودمان هم در اجرای پزشک خانواده جریانات بالا و پایین داریم ادامه داد: مسلماً با بیمه‌ها مشکلی از این جهت نداریم البته یک ساختار قبلی وجود دارد و نیازمند تغییرات است که در ادامه نیاز به تغییر بستر نیز هست.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه پزشک خانواده در تهران کی اجرایی می‌شود گفت: بحث تهران خیلی متفاوت با کل کشور است چرا که نوع ارائه خدمت در تهران در سطح بالایی است و وضعیت خود مردم در پذیرش پزشک خانواده متفاوت است و تهران نیز جمعیت بیشتری دارد.

رخشانی ادامه داد: جمعیت تهران بالاست پس باید بودجه مناسبی را محاسبه کنیم و برنامه پزشک خانواده در تهران را باید با احتیاط در نظر بگیریم چرا که اگر شروع کردیم باید با اطمینان پیش ببریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قصد داریم برآوردی از بودجه داشته باشیم و امیدواریم در این هفته تصمیم قطعی برای اجرای پزشک خانواده در تهران را بگیریم.

وی افزود: پزشک خانواده نیاز به حمایت دارد و اگر در جایی با مقاومت مردم یا متخصصان مواجه شوند این به این مفهوم نیست که پزشک خانواده با شکست روبه‌رو شده است بلکه باید مشکلات را حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha