سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 76592
سلامت نیوز : تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی به خصوص كشیدن پوست صورت در زنان رو به افزایش است. عده‌ای از زنان كه این جراحی‌ها را انجام داده‌اند با در نظر گرفتن منابع مالی خود به این نتیجه رسیده‌اند كه بخشی از بودجه خود را به بهانه زیباتر شدن به جراحی زیبایی اختصاص دهند. به نظر می‌رسد این گروه همه چیز را به نفع خود می‌دانند. در این زمینه تحقیقاتی صورت گرفته است كه این دسته از زنان به همان اندازه كه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در اولویت‌شان است تمایل دارند به عنوان كسب یك تجربه به جراحی‌های زیبایی نگاه جدی‌تری داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ این تحقیق بر 850 زن در سال 2012 كه تحت جراحی زیبایی كشیدن پوست صورت قرار گرفته بودند صورت گرفت و نتایج نشان داد كه 82 درصد از بیماران 10 تا 12 هفته صبر كرده‌اند تا تورم جراحی كاهش پیدا كند و جای برش‌های جراحی، زخم‌ها و كبودی‌ها به حداقل برسد. 10 درصد دیگر مدت 8 ماه برای بهبودی‌شان صبر كرده‌اند و تنها 8 درصد این گروه در چهار هفته به وضعیت مناسبی رسیده‌اند. از این تعداد 850 زن، 297 مورد نیاز به تجدیدنظرهای بیشتر جراحی داشته و 459 زن باز هم با استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی سعی در پر كردن فرورفتگی‌های صورت خود داشتند، چون هنوز صورت‌شان بعد از عمل جراحی کاملا بهبود نیافته است.

این نوع جراحی زیبایی در میان زنان بسیار رایج است و آن‌ها به راحتی زیر تیغ جراحی قرار می‌گیرند. این گروه از زنان برخی اوقات سعی می‌كنند این جراحی‌ها را از خانواده، دوستان و یا همكاران خود پنهان نگه دارند و می‌خواهند با این روش به خواسته خود دست پیدا كنند و اغلب تمایل دارند كه حداقل 10 سال جوانتر به نظر برسند، در صورتی كه جراحی پلاستیك تنها راه رسیدن به آن نیست.

مطالعات نشان می‌دهد درمان موضعی با محصولات آرایشی، بهداشتی ضدپیری در عرض 4 تا 6 هفته به صورت مداوم به جوان‌تر شدن پوست كمك می‌كند و اگر از لوازمی استفاده كنند كه حاوی مواد تشكیل دهنده با كیفیت باشد زودتر به نتیجه مطلوب خواهند رسید.

همچنین در طول درمان می‌توانند از كرم‌های ضدپیری استفاده كنند. این كرم‌ها به سفت شدن پوست و كمتر شدن خطوط و چین و چروك كمك می‌كند و عضلات صورت را بهبود می‌بخشد. مصرف‌كنندگان باید دقت داشته باشند استفاده بیش از حد از این محصولات ممكن است باعث ایجاد خشكی، خارش و یا سوزش پوست شود اما اثرات مثبت مصرف این كرم‌ها بیشتر است و استفاده از كرم‌های ضدچین و چروك در طولانی مدت تأثیر خود را نشان می‌دهد، از این روی بهتر است آرام آرام این روش جایگزین جراحی كشیدن پوست صورت شود.

كشیدن پوست صورت یك روش جراحی تهاجمی است كه آسیب‌های زیادی را به همراه دارد.درمان ضدپیری پوست باعث زنده شدن سلول‌های پوست (lifecell) می‌شود و مواد تركیبی در كرم‌های ضدپیری به بهبودی پوست‌های چروك كمك می‌كند. البته نتایج این كرم‌ها در بلندمدت قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha