سلامت نیوز : یک استاد رفتار شناس با ابراز نگرانی از افزایش ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خود گفت: افزایش تورم و فرار از مسئولیت دو عامل مهم در گسترش این اتفاق است.

حسین باهر در گفتگو با مهر گفت: تصور اینکه ازدواج با فرد پولدار خوشبختی می آورد، کاملا اشتباه است. زیبایی بیشتر یکی از طرفهای ازدواج نسبت به طرف دیگر نیز همین حکم را دارد، این مشکل درباره طبقه اجتماعی، فرهنگی و جایگاه خانوادگی نیز صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه برای یک ازدواج موفق نباید هیچ اختلاف فاحشی میان دو نفر وجود داشته باشد، افزود: در یک ازدواج موفق باید به موقعیت سنی، مالی، فرهنگی، تحصیلات، جایگاه اجتماعی، خانوادگی، ظاهر و... توجه کرد، زیرا وجود اختلافات زیاد در این زمینه‌ها مشکلات عدیده‌ای در زندگی زناشویی ایجاد می‌کند.

به گفته این رفتار شناس، افزایش آمار ازدواج پسران با دختران بزرگتر از خودشان بسیار نگران کننده است که دو عامل افزایش تورم و فرار از مسئولیت دو عامل مهم در گسترش این اتفاق است.

وی توانمندی مالی زنان، کمبود محبت مردان از سوی مادران خود، توانایی رفتاری و پختگی بیشتر زنان مسن تر و دوری از برگزاری جشنهای ازدواج مجلل را دلایل افزایش تمایل پسران برای ازدواج با دختران بزرگتر از خود عنوان کرد.

باهر تاکید کرد: البته نمی‌توان یک رای کلی برای این امر صادر کرد و اینگونه ازدواجها همیشه مشکل‌زا نیستند، اگر قبل از این ازدواجها با یک مشاور خانواده مشورت شود به طور حتم نتیجه بهتری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha