سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: با اصلاح قانون در مجمع تشخیص مصلحت، پرونده تخلفات پزشکان همزمان با تعزیرات در دادگاه‌های نظام پزشکی رسیدگی می‌شود و با هماهنگی بیمه‌ها نیز قرارداد پزشکان متخلف که زیرمیزی بگیرند به صورت یکطرفه لغو می‌شود.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: اقدامات مختلفی در وزارت بهداشت برای کاهش تخلفات پزشکان در حال انجام است. یکی از این اقدامات بخشنامه اخیر وزیر بهداشت بود که مطابق آن پزشکان در بخش خصوصی حق ندارند در بیش از دو بیمارستان کار کنند و پروانه مطب آنها برای کار در بیش از دو بیمارستان اعتبار ندارد. اجرای این بخشنامه را از طریق بیمارستانها پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: اقدام دیگر ابلاغ به موقع تعرفه‌های پزشکی در سال جاری بود که تا حدی در کنترل این تخلفات نقش دارد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مسئله دیگر برخورد موردی با پزشکانی است که تخلف می‌کنند و پول اضافه از بیماران می‌گیرند، این مسائل نیز جدی‌تر از گذشته پیگیری می‌شود و پرونده های این نوع تخلفات جدی‌تر از گذشته به تعزیرات فرستاده می‌شود.

امامی رضوی ادامه داد: بحث دیگری که شروع کرده‌ایم این است که با هماهنگی سازمانهای بیمه‌گر اعم از بیمه‌های پایه و بیمه‌های مکمل، قرارداد پزشکانی که تخلف دارند، به صورت یکطرفه از طرف بیمه‌ها لغو می‌شود که در حال اجرایی کردن این توافقنامه هستیم.

وی گفت: کمیسیون ماده 11 تعزیرات نیز برای رسیدگی به تخلفات پزشکان فعال است و آمار برخورد با متخلفان را اعلام می‌کند. اقدام دیگر اصلاح قانون برخورد با پزشکان متخلف در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که طرح آن را به این مجموع ارسال کرده‌ایم.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس این طرح که بخشی از آن را به مجلس شورای اسلامی هم فرستاده‌ایم با اصلاح قانون نظام پزشکی از این پس موضوع تخلفات پزشکان علاوه بر کمیسیون ماده 11 تعزیرات در دادگاههای انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز موضوعیت پیدا می‌کند و قابل رسیدگی خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم افزایش جرایم پزشکان متخلف بازدارندگی لازم را برای کاهش این تخلفات داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha