سلامت نیوز : معاون امور پرستاری وزارت بهداشت به تشریح ساز و کار ابلاغ و اجرای تعرفه‌های پرستاری طی چند روز آینده پرداخت.

دکتر مسعود فلاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره ساز و کار و روند ابلاغ تعرفه‌های پرستاری در هفته آینده که معاون اول رییس‌جمهور وعده آن را به پرستاران داد، عنوان کرد: در حال حاضر امور مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتبار موجود وزارت بهداشت و ایجاد تعادل در دریافت‌ها و پرداخت‌ها می‌توان بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جدید و تحمیل بودجه قانون را اجرا کرد، گفت: بحث گرفتن کارانه از پزشکان و غیر پزشکان و تخصیص آن به پرستاران مطرح نیست بلکه باید طوری عمل شود که در سقف اعتبارات موجود عمل شود. در واقع ممکن است در ترکیب، تنظیم و روش پرداخت تجدیدنظر و در نهایت این اقدام محقق شود.

معاون امور پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه به احتمال زیاد پایلوت تعرفه‌گذاری انجام و رفع نقص خواهد شد،‌ گفت: درباره زمان قطعی تعرفه‌دار شدن خدمات پرستاری نمی‌توان نظری داد، باید سازوکارها و بسترها فراهم شوند و کادر پرستاری آموزش ببینند.

فلاحی درباره آثار و نتایج حاصل از اجرای تعرفه‌های پرستاری نیز توضیح داد: اگر تعرفه‌گذاری انجام شود دریافتی پرستاران نسبت به سهم کاری که دارند افزایش می‌یابد.

به گفته معاون امور پرستاری وزارت بهداشت پیش‌بینی می‌شود با تحقق این قانون خدمت‌رسانی به بیماران بهتر از گذشته انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha