سلامت نیوز : یک متخصص پوست، عفونت سودومونایی را از جمله عفونت‌های شایع در افرادی عنوان کرد که از سونا و یا جکوزی استفاده می‌کنند.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: میکروب این نوع عفونت بیشتر در محیط‌هایی مانند سونا و جکوزی زندگی می‌کند.این متخصص پوست معتقد است: بیشترین عارضه‌ای که به واسطه شنا در استخرها بروز پیدا می‌کند ایجاد عفونت‌ها و به ویژه عفونت‌های قارچی است.

وی افزود: وجود این عفونت‌های قارچی بیشتر در محدوده کشاله ران و در لابه‌لای انگشتان پا مشاهده می‌شود.کاووسی همچینین بروز عارضه خشکی پوست را در افرادی که زمینه خشکی پوست داشته و در افراد مسن به واسطه شنا در استخر بسیار شایع دانست و افزود: خشکی پوست در این افراد به واسطه شنا در استخر تشدید شده و همراه با ضایعات اگزمایی بروز پیدا می کند.

وی همچنین زگیل‌های کف پا را عارضه شایع در کودکان به هنگام رفتن به استخر عنوان کرد و افزود: به علت ضعیف‌تر بودن سیستم ایمنی کودکان نسبت به افراد بالغ، این ضایعات پوستی به شکل نقطه‌های سیاه در کف پای کودکان به هنگام رفتن به استخر ایجاد می‌شود.

کاووسی در ادامه در خصوص شنا در آبهای آزاد هشدار داد و افزود: علاوه بر این ضایعات، شنا در آبهای آزاد می تواند به علت احتمال آلودگی آب، موجب ایجاد برخی بیماری‌های عفونی به صورت ضایعات خارش دار و چرکی بر روی پوست افراد شود.

این متخصص پوست همچنین آفتاب سوختگی را از جمله عوارض شایع شنا در آبهای آزاد عنوان کرد و افزود: به علت تابش شدید خورشید در آبهای آزاد به ویژه در ساعات اوج تابش، شنا در این آبها، موجب قرمزی و تیرگی شدید پوست به ویژه در افراد با رنگ روشن پوست خواهد شد.

کاووسی توصیه کرد: بهتر است افراد به استخرهایی که نکات بهداشتی در آنها رعایت شده مراجعه کنند و در استخرها نیز تا حد ممکن از دمپایی و صندل استفاده کنند.

وی توصیه کرد: افرادی که مسن بوده و یا دچار خشکی پوست هستند حتما بعد از شنا، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

این متخصص پوست همچنین از مسئولین استخر خواست تا از ورود افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند به استخر جلوگیری کرده و بر دوش گرفتن افراد قبل از ورود به استخر و بعد از آن، نظارت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha