سلامت نیوز : عمل جراحی بستن سوراخ بین دهلیزی به روش جراحی بسته برای نخستین بار در هرمزگان انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «احمد نور عبدی»، متخصص قلب و فوق تخصص جراحی‌های بسته گفت: بیمار آقای چهل و هشت ساله‌ای بود که به‌هنگام مراجعه سابقه تنگی نفس و دو مرتبه سکته مغزی را داشت در بررسی علت سکته‌های مغزی بیمار سوراخ بین دهلیزی و انتقال لخته از سمت راست به سمت چپ و حرکت لخته در شریان‌های مغزی تشخیص داده شد.

وی افزود: در روش جراحی بسته این عمل در مدت زمان کوتاهی بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام می‌شود و بیمار روز پس از عمل ترخیص می‌شود و می‌تواند ظرف ۲ تا ۳ روز به فعالیت‌های عادی خود بپردازد.

متخصص قلب و فوق تخصص جراحی‌های بسته گفت: سوراخ بین دهلیزی یا ASD نقص مادرزادی قلب است که به صورت عدم ایجاد دیواره بین دهلیزهای قلب در دوران جنینی ایجاد می‌شود که در بیمار سبب نارسایی قلبی، افزایش فشار ریه و سکته مغزی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در گذشته برای بستن سوراخ بین دو دهلیز عمل جراحی قلب باز انجام می‌شد که علاوه بر خطرات ناشی از بیهوشی عوارض زیادی برای بیمار داشت، افزود: با پیشرفت علم، در سال‌های اخیر جراحی باز جای خود را به جراحی بسته داده که در این روش با بی‌حسی موضعی و بدون بیهوشی با استفاده از وسیله‌ای به نام «آمپلاتز» که از طریق رگ کشاله ران به سمت قلب هدایت و سوراخ بین دهلیزی بسته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha