چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
سلامت نیوز : اگر می‌خواهید زندگی موفقی داشته باشید، هیچ‌وقت خودتان را درگیر 7 عادت آدم‌های ناموفق نكنید.

 عادت اول: آنها منفی فكر می‌كنند، منفی حرف می‌زنند و منفی عمل می‌كنند. فكر می‌كنند همه عالم برخلاف میل آنهاست. همیشه مشكل را می‌بینند و هیچ‌وقت راه‌حل را نمی‌بینند. آنها شكست را عاقبت هر كاری می‌دانند و هیچ‌وقت به جلو حركت نمی‌كنند و در زندگی‌شان تغییر زیادی نمی‌دهند; چرا كه همیشه می‌ترسند حاشیه امنیت و راحتی خودشان را از دست بدهند.

 عادت دوم: آنها قبل از این‌كه فكر كنند، عمل می‌كنند.آنها براساس تصمیم‌های غریزی، آنی عمل می‌كنند. مثلاً اگر چیزی را ببینند كه خوششان بیاید و چشمشان را در نگاه اول بگیرد بدون لحظه‌ای درنگ آن را می‌خرند. حتی خیلی چیزهای به درد نخور و بی‌ربط با زندگی‌شان. بعد یك چیز بهتر را می‌بینند و شروع می‌كنند به ناله و نفرین و چانه زدن برای به‌دست آوردن آن. اگر آن را به دست بیاورند زود از یادش می‌برند و اگر به دست نیاورند زمان زیادی را صرف غم و اندوه ناشی از آن می‌‌كنند.

عادت سوم:خیلی بیشتر از آن‌كه گوش بدهند، حرف می‌زنند.وقتی كسی به آنها نصیحتی می‌كند، گوش‌های‌شان را می‌بندند و چیزی نمی‌شنوند، چرا كه آن‌قدر مغرورند كه نمی‌خواهند اشتباه‌شان را قبول كنند. در تصور خودشان، خیلی هم با فهم و كمالات هستند.

عادت چهارم: آنها راحت تسلیم می‌شوند.آدم‌های موفق از ناموفق‌ها و شكست‌خورده‌ها به عنوان پله‌هایی برای بالا رفتن استفاده می‌كنند، اما جواب این‌كه چگونه این افراد را شناسایی می‌كنند و پل موفقیت‌شان را از ناكامی آنها می‌سازند این است كه ناموفق‌ها اكثرا در كاری كه انجام می‌دهند یا صلاحیت ندارند یا استعداد و چه نشانه‌ای واضح‌تر از نشان آدمی كه چیزی در آستین برای رد كردن ندارد؟!

عادت پنجم: آنها حسودند و سعی می‌كنند دیگران را پایین‌تر از خــودشــان نــــگه دارنــد.آنها حسودند! خودشان را در موفقیت‌های دیــگران سهـیم می‌بینند و دیگران را سهیم در شكست‌های‌شان و به جای این‌كه كار و تلاش‌شان را بیشتر كنند شروع می‌كنند به شایعه‌سازی و زیر‌آب‌زنی دیگران و با این كار سعی می‌كنند دیگران را از معركه به در كنند و جای آنها را بگیرند.

عادت ششم: آنها وقت‌شان را زیاد هدر می‌دهند. آنها نمی‌دانند فردا چه كاری باید انجام بدهند و گاهی فقط می‌خورند و مهمانی می‌روند و می‌گردند و تلویزیون نگاه می‌كنند و از آن بدتر، خیلی از آنها هیچ كاری نمی‌كنند و هیچ فكری هم برای آینده در سرشان ندارند.

عادت هفتم: آنها راحت‌ترین و بی‌دردسرترین راه را انتخاب می‌كنند.اگر دو راه برای انتخاب كردن وجود داشته باشد، آدم‌های ناموفق راهی را انتخاب می‌كنند كه راحت‌تر است؛ حتی اگر این راه منفعت كمتری داشته باشد. آنها نمی‌خواهند به هیچ عنوان به خودشان كمی زحمت بدهند؛ در حالی كه یك زندگی خوب می‌خواهند. نكته‌ای كه این آدم‌ها نمی‌دانند این است كه هر كسی آن دِرَوَد عاقبت كار كه كشت! و هیچ چیزی بدون تلاش به دست نمی‌آید.

منبع : روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha